Cum arată noua interfață MediaNav cu ecran de 12.8” de pe mașinile Mercedes-Benz S-Class din 2021

Autor: Aurelian Mihai 08.07.2020
Cum arată noua interfață MediaNav cu ecran de 12.8” de pe mașinile Mercedes-Benz S-Class din 2021

Mercedes-Benz a dezvăluit cea de-a doua generație a sistemului său de infotainment MBUX, care va debuta pe mașinile S-Class din 2021. Acesta dispune de o nouă interfață optimizată pentru interacțiune prin intermediul unui ecran tactil de mari dimensiuni. Fanii butoanelor fizice vor mai găsi doar câteva taste esențiale la partea de jos, deservind funcții precum activarea luminilor de avarii și controlarea volumului sonor.

Mult mai puține butoane pe modelele Mercedes-Benz S-Class din 2021

Sistemul este bazat pe o platformă hardware complet nouă, care adaugă funcționalitate în întreaga mașină. A fost îmbunătățit și sistemul de comandă vocală „Hey Mercedes”, tehnologia de afișare pseudo-3D din spatele volanului și suportul pentru personalizare, profilurile cu setări putând fi accesate prin intermediul senzorului de amprentă, sau activate automat de mașină folosind tehnologie recunoaștere facială și vocală.

Dezvăluit pentru prima dată la începutul anului 2018 , MBUX (scurt pentru Mercedes-Benz User Experience) este unul dintre cele mai capabile sisteme de infotainment disponibile pe piață. Însă, până acum, aceasta a fost doar adaptat pe vehicule proiectate inițial pentru interacțiune cu ajutorul butoanelor. Asta a implicat compromisuri majore pe partea de ergonomie, efortul de a acomoda ecrane cât mai mari rezultând în îngrămădirea sistemele de control deja existente.

O lecție din manualul Tesla

Însă de anul viitor, Mercedes-Bens mai împrumută o lecție din manualul celor de la Tesla, golind bordul mașinilor de aproape toate butoanele fizice pentru a face loc celor virtuale, acomodate pe ecrane de mari dimensiuni.

Noul Mercedes-Benz S-Class, care urmează să fie dezvăluit în septembrie, vine echipat cu un ecran central de tip OLED, cu diagonală 12,8 inch și orientare verticală. Acesta se ridică de pe consola centrală în loc să fie încorporat în tabloul de bord, ca în mașinile anterioare Mercedes-Benz, experiența touch însoțită de feedback haptic la aplicarea comenzilor fiind oarecum similară vehiculelor Tesla.

Ecranul „plutește” deasupra unui tablou de bord aproape lipsit de butoane și este complementat cu un volan care are încă butoane, dar arată mult mai elegant decât la generațiile anterioare. În total, Mercedes-Benz spune că a eliminat nu mai puțin de 27 butoane fizice de pe panoul de bord.

Cu până la 27 mai puține butoane pe panoul de bord

Interfața MBUX este complet personalizabilă, ajustările fiind salvate în profilul de utilizatori alături de restul setărilor pentru poziția scaunului, tonalitatea și intensitatea iluminatului interior, lista cu posturile de radio, modul de condus preferat, etc. Aceste profile personalizabile pot fi comutate folosind mijloacele de autentificare mai sus menționate și chiar exportate, spre a fi aplicate pe alte vehicule Mercedes-Benz compatibile.

În fața șoferului se va afla încă un ecran de mari dimensiuni, organizat de data asta pe orizontală și decupat pentru a încăpea în spațiul consolei cu instrumente de bord. Acesta va reda exclusiv instrumente digitale. Ca și ecranul central, acesta „plutește” deasupra tabloului de bord. Șoferii vor putea regla culoarea, aspectul și prezentarea generală a informațiilor precum viteza, puterea de ieșire și funcțiile de asistență a șoferului. Mai mult, Mercedes-Benz spune că acest afișaj va crea o impresie 3D, redând efecte de adâncime fără nevoia purtării unor ochelari 3D speciali. Producătorul auto spune că acesta este un „afișaj auto-stereoscopic” și că, atunci când este folosit în tandem cu camerele de recunoaștere facială, poate crea o impresie tridimensională a obiectelor pe ecran.

În spatele acestui ecran se află un afișaj de tip head-up care proiectează informații în format de realitate augmentată (cum ar fi direcțiile de întoarcere) direct pe parbriz, astfel încât acestea par să plutească la aproximativ 33 de metri în fața șoferului.