Hyundai recheamă în service două modele de autoturisme lansate în 2020

Autor: Aurelian Mihai 22.04.2020
Hyundai recheamă în service două modele de autoturisme lansate în 2020

Potrivit buletinului oficial de informare, mașinile Hyundai Sonata 2020 și Nexo echipate cu opțiunea Remote Smart Parking Assist pot iniția manevre eronate la activarea funcției de parcare automată, riscând producerea de coliziuni.

Aparent, problema de natură software constă în absența rutinelor necesare pentru detectarea defecțiunilor la sistemul RSPA, cum ar fi obturarea sau nefuncționarea unuia dintre senzorii de proximitate.

Fără o modalitate de a dezactiva funcția de parcare automată în cazul apariției unei probleme, sistemul RSPA poate da „rateuri” la orice utilizare, daunele cauzate fiind în schimb imputate proprietarului mașinii.

Sistemul Remote Smart Parking Assist dezvoltat de Hyundai promite executarea manevrelor de parcare fără nicio intervenție din partea șoferului. Similar funcționalității disponibile de ceva timp pe vehiculele Tesla, sistemul RSPA poate fi declanșat inclusiv din telecomandă, mașina intrând și ieșind din spații de parcare înguste fără ca cineva să se afle în scaunul șoferului.

Spre deosebire de rivalul Tesla, Hyundai nu a implementat un sistem pentru aplicarea de la distanță a actualizărilor software, compania sud-coreeană urmând să remedieze sistemul RSPA la centrele de service autorizate, intervenția fiind realizată gratuit pentru toate cele 12000 de vehicule Hyundai Sonata și Nexo afectate, începând cu data de 2 iunie 2020.

Tags: