Michelin pune motoare în fiecare roată, pentru un condus ecologic

02.12.2008
Michelin pune motoare în fiecare roată, pentru un condus ecologic

Michelin Active Wheels nu este un proiect bazat pe o idee nouă. Roţile dotate cu motoare electrice sunt de ceva timp în atenţia producătorilor de maşini ecologice. Michelin a reuşit să iasă la înaintare cu un prim produs finit şi acum încearcă să-l popularizeze cu ajutorul celor de la Opel. Includerea motoarelor electrice în roţi implică evident creşterea greutăţii fiecărei roţi în parte. Din această cauză atât suspensia cât şi direcţia trebuiesc şi ele implementate în construcţia roţii. Cu motorul cântărind 7 kg, fiecare roată ajunge la o greutate de 43 kg.

Michelin Active Wheel - roata cu motor electric

Pentru testare, Michelin a apelat la un mic Opel Agila, pe care l-a dotat pe faţă cu roţile sale şi l-a rebotezat Heuliez Will. Prototipul, cu baterii litiu-ion în loc de motor cu ardere internă, cântăreşte 900 kg, cu 75 kg mai puţin decât una din echipările de serie ale lui Agila. Cele două roţi oferă o putere constantă de 41 cai putere, dar pe distanţe scurte ea poate creşte până la 82 cp. În aceste condiţii, Heuliez Will atinge 100 km/h în 10 secunde şi o viteză maximă decentă de 140 km/h. Bateriile pot fi oferite în trei configuraţii modulare cu autonomii de 150 km, 300 km şi 400 km. Sistemul de frânare este conceput pentru a genera energie atunci când este acţionat.

Heuliez Will - un Opel Agila cu doua roti electrice

Iniţial, Michelin va lansa împreună cu Opel modelul Heuliez Will în 2010 pentru uz oficial, urmând ca anul următor el să fie disponibil publicului larg contra unei sume de 20-25.000 €. Deşi nu este chiar ieftină, maşina electrică de la Michelin are un preţ relativ accesibil, ţinând cont că sunt eliminate din start costurile pentru combustibil. Problema pe care o vedem noi acum este cea a roţilor din faţă extrem de grele. În altă ţări ceva mai civilizate, cumpărătorii aproape că nici nu se vor gând la probabilitatea de-a lovi o groapă. Pe meleagurile noastre însă, lucrurile stau cu totul altfel. Un şoc mai puternic ar putea disloca pe loc roata sau cel puţin ar avaria serios suspensia sau direcţia. Michelin n-a discutat doar cu Opel o posibilă colaborare. Venturi, producătorii primei maşini electrice sport de serie, doresc să folosească Active Wheel pentru viitorul model Volage, ce va fi lansat în 2012.

Active Wheel va motoriza si viitorul Venturi Volage