Tesla cheamă în service 135.000 de mașini în urma presiunilor agenției NHTSA

03.02.2021
Tesla cheamă în service 135.000 de mașini în urma presiunilor agenției NHTSA

La doar câteva săptămâni după ce NHTSA, agenția americană care reglementează drumurile publice, a somat Tesla să repare un defect grav în sistemele touchscreen ale mașinilor Tesla, compania anunță că se va conforma. Nu mai puțin de 135.000 de mașini Tesla Model S și Model X vândute în perioada 2012-2018 vor trebui să se întoarcă în service pentru a repara sistemul central de infotainment care poate deveni nefuncțional în timp.

Mașinile Tesla Model S și Model X mai vechi vor fi repate gratuit pentru o problemă la sistemul infotainment

Mașinile afectate sunt cele echipate cu chipset-ul Tegra 3 de la NVIDIA, care beneficiază de un cip de memorie de 8GB pe format eMMC. Când această memorie se umple însă, sistemul central al mașinii devine nefuncțional, iar acest lucru poate fi periculos în mers, întrucât anumite funcții ale mașinii sunt accesibile doar de pe acesta. Printre funcții se numără camera din spate, degivrarea și chiar semnalizarea. Acestea ar putea deveni nefuncționale și ar putea pune în pericol pasagerii și alți participanți la trafic.

Repararea mașinilor va începe pe data de 30 martie, iar operațiunea va consta în înlocuirea componentelor hardware cu probleme, complet gratuit. Cei care au mașini din generații mai noi, lansate în 2018 sau mai aproape de acest an, nu ar trebui să își facă prea multe griji. Se pare că problema apare doar după aproximativ 5-6 ani de la data fabricației, întrucât atât durează ca memoria internă să fie umplută cu log-uri create la fiecare pornire.

Desigur, reprezentanții companiei nu sunt tocmai entuziasmați de această situație. Deși Tesla a acceptat să repare mașinile, compania nu a recunoscut că acesta este un defect, argumentând că este economic și tehnologic nefezabil să te aștepți ca stocarea eMMC să reziste pe întreaga durată de viață a vehiculului. Acceptul chemării în service a mașinilor a fost o mișcare strategică pentru a opri ancheta NHTSA și pentru a îmbunătăți experiența clienților.

sursa: Engadget

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult