Aplicaţia Smarthuts ajută firmele de mentenanţă să-şi eficientizeze fluxul de activitate, să eficientizeze stocurile şi să ţină sub control echipele de intervenţie (P)

31.05.2019
Aplicaţia Smarthuts ajută firmele de mentenanţă să-şi eficientizeze fluxul de activitate, să eficientizeze stocurile şi să ţină sub control echipele de intervenţie (P)

Aplicaţia se adresează în primul rând proprietarilor de clădiri, companiilor de facility management şi segmentului de HoReCa.

Compania de IT Netlinx Systems înfiinţată în 2008 a dezvoltat aplicaţia Smarthuts care ajută companiile care se ocupă cu facility management în clădiri să îşi eficientizeze fluxurile de activitate, stocurile de echipamente şi piese folosite şi facilitează controlul asupra echipelor de intervenţie „Aplicaţia se adresează firmelor care se ocupă cu facility management în clădiri, spre exemplu cele care fac curăţenie sau care întreţin echipamentele de aer condiţionat. Este vorba despre un soft care permite firmelor care au echipe pe teren şi activităţi de mentenanţă a echipamentelor de orice fel să îşi organizeze activitatea. De fapt, digitalizăm tot fluxul de activităţi al firmelor de profil”, a spus Cristi Dragomir, general manager al Netlinx Systems.

El a explicat că firmele de facility management îşi deschid un cont în aplicaţie, crează un dispecerat în care introduc angajaţii şi persoanele care merg pe teren la intervenţii şi are acces la toate informaţiile începând de la problemele sesizate până la timpul în care s-a remediat problema sau piesele care au fost folosite.

„Compania poate să estimeze un timp în care se poate remedia problema, ce piese de schimb sunt necesare, apoi trimite echipa. Cei care merg la intervenţie primesc notificare pe telefon, iar după ce remediază problema sunt obligaţi să închidă tichetul şi să dea informaţii legate de timp, de echipamentul reparat, piesele pe care le-au schimbat şi pot să ceară semnătura digitală a proprietarului care a semnalat problema.”

Astfel, compania poate gestiona mai eficient şi mai uşor activitatea angajaţilor şi poate ţine sub control echipele de intervenţie. De altfel, cu ajutorul informaţiilor legate de piesele şi echipamentele folosite în cadrul intervenţiilor compania poate crea stocuri de marfă pe termen mai lung, ceea ce duce şi la scăderea costurilor.

„Această aplicaţie ajută firmele de profil să eficientizeze echipele, pentru că îi ţine la curent cu toate intervenţiile pe care le au, şi poate să eficientizeze stocurile, pentru că dacă fac raport pe piesele pe care le-au consumat în ultimele şase luni sau pe consumabile, pot să facă un depozit pentru următorul an cu acele produse şi în loc să facă comandă de trei transporturi fac doar unul şi negociează mai bine la preţ.”

Totodată, Smarthuts permite clienţilor să lase comentarii cu privire la cât de mulţumiţi sau cât de nemulţumiţi sunt în legătură cu intervenţia echipei care a remediat problema.

„Clientul poate să lase comentarii privind intervenţia, iar acest feedback ajunge direct la management. Astfel, avem un control mult mai mare asupra echipelor de intervenţie.”

Cristi Dragomir a adăugat că sunt două tipuri de utilizatori, primul segment fiind reprezentat de angajaţii din departamentul de management care au acces la toate modulele şi la toate informaţiile, iar cel de-al doilea segment este cel al utilizatorilor tehnici care au acces doar la zonele de interes pentru ei, precum cererile de lucru, la piese şi echipamente.

Aplicaţia se adresează în primul rând proprietarilor de clădiri, companiilor care se ocupă cu facility management şi proprietarilor de hoteluri.

„În segmentul hotelier primul impact este pentru client, pentru că poate adresa mai uşor problemele cu care se confruntă.

Următorul beneficiu vine din perspectiva personalului, pentru că pot să eliberez recepţia. În acest sens vrem să punem la recepţie o tabletă care să aibă definite zonele hotelului, iar când sună clientul în recepţie angajatul care răspunde introduce problema în sistem şi de acolo se ocupă echipele tehnice. Aşa poţi să faci un flux şi poţi să defineşti cum a fost rezolvată problema, cine a rezolvat-o, în cât timp, şi eliberezi recepţia.”

Compania Netlinx Systems şi-a început activitatea în 2008 în zona de helpdesk IT, apoi a început să dezvolte proiecte mai complexe în zona IT. În timp, reprezentanţii companiei au simţit nevoia unui astfel de software care să îi ajute să eficientizeze fluxurile de lucru  şi să le permită să aibă mai mult control asupra unor departamente şi astfel au decis să dezvolte aplicaţia Smarthuts, a povestit Cristi Dragomir.

„Ne-am trezit după trei ani că avem clienţi care nu sunt profitabili, adică timpul pe care îl petreceam cu clientul respectiv şi efortul intelectual era mult mai mare decât factura încasată la final de lună.

Când am văzut că avem nevoie de o soluţie de acest gen am început să ne uităm şi la clienţii interni şi am observat că şi ei ar avea nevoie.

Apoi am studiat ce există în afară şi am observat că în Europa nu prea existau soluţii de acest tip, în timp ce în SUA este deja o industrie de 20 de ani, şi am zis să dezvoltăm propria soluţie.”

În prezent, aplicaţia nu este disponibilă pe piaţă, urmând să fie lansată la finalul lunii iunie.

„Lansarea aplicaţiei va avea loc la 30 iunie. Anul acesta vrem să desfăşurăm o campanie activă de vânzare, iar planul este ca până în martie anul viitor să lansăm Smarthuts pe Internet pentru ca orice companie sa isi poata crea cont direct”, a spus Cristi Dragomir.

Tags: