Apple a înregistrat o creștere cu 8% a veniturilor obținute în trimestrul 4 din anul financiar 2025 (echivalent cu al treilea trimestru calendaristic), care au ajuns la 102 miliarde de dolari, conform unui raport Counterpoint Research.
Evoluția a fost determinată de o performanță puternică atât a segmentului hardware (+5% față de anul precedent), cât și a celui de servicii (+15% față de anul precedent).
Aceasta a fost prima dată când veniturile totale ale companiei au depășit pragul de 100 de miliarde de dolari în al treilea trimestru calendaristic al anului.
Veniturile din hardware au fost, de asemenea, un record în trimestrul respectiv, în timp ce veniturile din servicii au fost un record istoric.
Mac a fost segmentul hardware cu cea mai rapidă creștere, urmat de iPhone.
Seria iPhone 17 are performanțe mai bune decât seria iPhone 16, varianta de bază având rezultate bune în toate regiunile datorită unei propuneri de valoare foarte puternice. iPhone 16e a adăugat o extindere a portofoliului.
Per total, livrările de iPhone au crescut cu 9% față de anul precedent. Creșterea volumelor livrărilor a reușit să compenseze ușoară scădere a prețului mediu de vânzare (ASP) datorită gamei mai largi de produse.
Mac a fost segmentul hardware cu cea mai rapidă creștere în ceea ce privește veniturile, impulsionat de o combinație de produse reînnoite și de creșterea cererii din segmentele premium de consum și comerciale.
În cadrul Watch, un portofoliu mult mai larg, cu Series 11, Ultra și SE 3, a impulsionat creșterea volumului. SE 3, în special, a avut performanțe semnificativ mai bune decât SE 2, deoarece diferența de caracteristici dintre SE și seria standard Watch nu a fost niciodată mai mică, ceea ce îl face o propunere de valoare convingătoare.
Segmentul de servicii și-a continuat creșterea de două cifre pentru al nouălea trimestru consecutiv. Veniturile sale au depășit, de asemenea, 100 de miliarde de dolari pentru prima dată într-un an financiar.
Serviciile au devenit una dintre ancorele pentru creșterea veniturilor și a marjelor Apple. Ecosistemul Apple devine mai puternic, cu servicii integrate în mai multe puncte de contact ale cazurilor de utilizare principale, cum ar fi stocarea, plățile, asigurările și divertismentul.
În ultimul trimestru al anului fiscal 2025, iPad a avut o cotă parte de 34% din volumul vânzărilor pe piața globală a tabletelor. Apple Watch au fost pe poziția a doua în topul Apple, cu o cotă de 23%, pe piața smartwatch, în creștere ușoară față de același interval din anul fiscal precedent.
Cu AirPods, Apple a ocupat 21% din respectivul segment, ca volum, iar iPhone a avut o cotă de 18%, în creștere cu un punct procentual față de același interval din anul anterior.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/2025/12/Apple-Global-Market-Share-by-Product-Segments-by-Volume.jpg)
Din punct de vedere al veniturilor, iPad-urile au avut 57% din totalul valorii pieței tabletelor. AirPods au ocupat cu 45% din piața globală, ca valoare, iar iPhone a reprezentat 44% din valoarea pieței smartphone, în trimestrul trei calendaristic al anului 2025.
Apple Watch a atins o cotă de 38% pe acest segment global de piață, iar MacBook, 27%.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/2025/12/Apple-Global-Market-Share-by-Product-Segments-by-Revenue.jpg)