Noul raport BrandZ din 2025 al agenției Kantar Group își propune să scoată în evidența cele mai valoroase brand-uri din ultimii douăzeci de ani, la nivel global. Și, având în vedere influența pe care aceste companii le au în viața noastră de zi cu zi, nu este de mirare că, în fruntea acestui clasament se regăsesc unii dintre cei mai mari jucători de pe piața mondială a tehnologiei. Primul loc a fost ocupat de cine altcineva decât Apple, un brand estimat la 1,29 trilioane de dolari americani. Kantar folosește un sistem proprietar pentru a evalua aceste mărci, bazat atât pe performanța financiară a companiei de care aparțin, precum și pe percepția consumatorilor despre acestea.
Podiumul acestui top este completat de Google (brand cu o valoare estimată la 944,1 miliarde de dolari americani) și Microsoft (valoare estimată de 884,8 miliarde de dolari). De asemenea, printre primele cinci clasate se numără și Amazon (un brand care valorează 866,1 miliarde de dolari, conform Kantar), precum și NVIDIA (509,4 miliarde de dolari americani).
Alte companii notabile din domeniul tehnologiei care se regăsesc în acest clasament al celor mai valoroase brand-uri sunt Huawei, locul al 39-lea în această listă, Samsung (abia pe locul al 78-lea) sau Xiaomi (locul 96). Nu lipsesc nici Snapdragon (linia de procesoare a celor de la Qualcomm) pe locul al 38-lea, YouTube (pe locul al 26-lea), AMD (locul 47), Spotify (poziția 76) sau Sony (pozitia a 92-a în acest clasament).ChatGPT, tehnologia bazată pe inteligență artificială dezvoltată de OpenAI, este cel mai bine clasat “new entry” din acest top, situându-se pe locul al 60-lea. De asemenea, Airtel, operatorul telecom din India, se numără printre brand-urile telecom cu cea mai rapida ascensiune.
În total, Kantar Group estimează valoarea cumulată a celor 100 de brand-uri regăsite în acest clasament la 10,7 trilioane de dolari americani.
Sursa: Kantar Group