Apple trece vânzările iPhone pe plan secundar, grosul veniturilor venind tot mai mult din servicii oferite consumatorilor

Autor: Aurelian Mihai 11.12.2020
Apple trece vânzările iPhone pe plan secundar, grosul veniturilor venind tot mai mult din servicii oferite consumatorilor

Apple se aproprie tot mai mult de Google în privința modelului de business, vânzările de servicii fiind prognozate să le depășească pe cele iPhone în preajma anului 2024.

În primul trimestru al anului 2017, vânzările iPhone au atins un maxim de 78 de milioane de unități în întreaga lume, conturând o tendință de înlocuire a telefoanelor vechi la intervale de timp tot mai mari. Anticipând continuarea trendului de scădere a vânzărilor pe partea de hardware, Apple a schimbat strategia, alocând mai multe resurse pentru dezvoltarea pachetului de servicii puse la dispoziția celor 728 de milioane de utilizatori de iPhone din întreaga lume.

Apple și-a propus dublarea veniturilor aferente business-ului cu servicii la 50 miliarde dolari, până în 2020. Acest obiectiv a fost atins deja, servicii cu abonament precum Apple Music, Apple News + și multe altele generând un flux constat de venituri. Astfel, în anul fiscal 2020 (încheiat în septembrie) Apple a generat venituri din servicii totalizând 53,77 miliarde de dolari.

Potrivit specialiștilor Forbes, Apple va migra în următorii patru ani la un model de business unde majoritatea veniturilor obținute provin din vânzările de servicii și nu iPhone în mod direct. Acest lucru va avea loc chiar dacă creșterea veniturilor din servicii va scădea la 11% pe an, față de rata de creștere de 22% susținută în ultimii patru ani. Potrivit Forbes , până în anul fiscal 2024 business-ul cu servicii va aduce venituri de 81,5 miliarde dolari, deoarece Apple se bazează pe creșterea atât a titlurilor de abonament, cât și a aplicațiilor achiziționate din App Store. În timp ce vânzările de servicii continuă să crească, business-ul iPhone este așteptat să crească într-un ritm de doar 5% pe an, în următorii cinci ani, la aproximativ 167 miliarde de dolari. Între 2016 și 2020, veniturile iPhone generate anual au stagnat.

Interesant este și că vânzările de servicii se fac cu marje de profit mult mai bune decât cele iPhone, Apple având o reală problemă cu escaladarea costurilor hardware, includerea tehnologiei 5G și a altor inovații esențiale pentru păstrarea competitivității tăind serios din marjele de profit. În cursul anului fiscal 2020, marjele de profit pentru produsele hardware Apple au ajuns la 31,5%, comparativ cu 66% pe partea de servicii. Dacă marjele rămân la nivelul actual, profitul brut generat din vânzările de servicii ar fi de 54 miliarde dolari în anul fiscal 2024, raportat la 53 miliarde dolari profit brut estimat pentru același an din vânzările iPhone.