Cum ar fi ca o dronă a companiei de asigurări să vină să îţi evalueze maşina lovită? Acest lucru se întâmplă deja

Autor: Adrian Popa 08.08.2017
Cum ar fi ca o dronă a companiei de asigurări să vină să îţi evalueze maşina lovită? Acest lucru se întâmplă deja

Companiile de asigurări fac pasul tehnologic înainte şi din ce în cele mai multe organizaţii din domeniu apelează la drone, aplicaţii şi boţi pentru a constata daunele. Potrivit sondajului „Future of Claims”, realizat de LexisNexis Risk Solutions, 38% dintre companii nu mai folosesc în unele cazuri inspectori care constată daunele.

 

O companie, numită Lemonade Insurance, a plătit o daună în doar câteva secunde, după ce sistemul de inteligenţă artificială din aplicaţia sa a analizat un caz. Clientul a trimis poze, a completat câteva informaţii şi a răspuns la câteva întrebări.

 

Alte organizaţii din domeniu apelează la drone, pentru a evalua avariile suferite de automobile sau clădiri. Melinda Roberts, din statul american Alabama, a găsit într-o dimineaţă, după o furtună, bucăţi din acoperişul casei căzute în grădină. A contactat compania de asigurări la care avea poliţă, Liberty Mutual Insurance, iar la scurt timp după aceea a avut parte de o surpriză. În loc să vină un agent constatator, în aer a apărut o dronă care a filmat şi făcut poze la faţa locului. Peste o săptămână i-a fost plătită dauna. 

Nu doar industria asigurărilor a apelat la drone. Aceste aparate de zbor sunt deja folosite cu succes pe şantiere. Principalul lor scop este verificarea lucrărilor, o sarcină periculoasă pentru oameni şi care necesită mult timp. Mai mult, dronele au devenit suficient de puternice şi sunt capabile chiar să transporte materiale de construcţii.