Facebook va plăti taxe la nivel local în ţările în care este prezentă, nu prin intermediul diviziei din Irlanda

13.12.2017
Facebook va plăti taxe la nivel local în ţările în care este prezentă, nu prin intermediul diviziei din Irlanda
Facebook a anunţat că îşi schimbă structura de taxe astfel încât să poată plăti taxe în ţara unde realizează vânzările, în loc să le redirecţioneze prin intermediul subsidiarei din Irlanda, potrivit Bloomberg.
 
Compania a anunţat că va muta structura locală de vânzări în ţările unde are un birou care poate asigura vânzările către agenţiile de publicitate locale. Facebook şi-a mutat operaţiunile internaţionale în Irlanda, în 2010.

Mai multe voci din Statele Unite şi Europa au criticat Facebook din cauza practicilor sale în materie de taxe. Anul trecut, compania a transmis că va opri mutarea vânzărilor din Marea Britania în Irlanda, după ştirile care anunţau că Facebook a plătit taxe în valoare de doar 4.327 lire, în 2014. În Statele Unite, compania ar putea plăti 5 miliarde de dolari, plus taxe şi penalităţi, pentru operaţiunile globale care sunt raportate de unitatea irlandeză.

 
„Considerăm că mutarea către o structură locală de vânzări va dovedi o transparenţă mai mare în faţa guvernelor din toată lumea care au cerut o vizibilitate mai mare în legătură cu venitul asociat cu vânzările locale din acele ţări”, a declarat directorul financiar Dave Wehner.
 
Comisia Europeană caută noi metode pentru a taxa companiile digitale precum Facebook încercând să strângă bani de la o industrie care generează mai puţine taxe decât ar trebui, în opinia Comisiei.
 
Wehner susţine că Facebook va implementa schimbarea în 2018, cu obiectivul de a muta toate birourile către o nouă structură până în prima jumătate a anului 2019.
 
Compania are peste 30 de birouri internaţionale. Facebook a transmis că îşi va menţine sediul central în Menlo Park, California, iar Dublin va continua să fie hub-ul internaţional.
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult