Huawei a vândut brandul de telefoane Honor pentru suma de 15.2 miliarde dolari

Autor: Aurelian Mihai 17.11.2020
Huawei a vândut brandul de telefoane Honor pentru suma de 15.2 miliarde dolari
foto: Huawei

Acuzând ”presiuni imense” sub forma interdicțiilor comerciale dictate de SUA, Huawei a vândut brandul de telefoane Honor unui consorțiu de companii susținute de Guvernul Chinez.

Noul proprietar se numește Shenzhen Zhixin New Information Technology Co și este un conglomerat format de peste 40 de companii, ce include parteneri de distribuție, furnizori de componente și angajați care au investit în acțiunile companiei. Entitatea nou formată este însă controlată de Partidul Comunist Chinez (PPC), prin Guvernul regiunii de sud a orașului Shenzhen.

Reprezentând aproape 30% din vânzările de telefoane Huawei, divizia orientată către segmentul smartphone de buget a fost vândută pentru aproximativ 15.2 miliarde dolari (estimări neoficiale), acordul vizând transferul integral al celor aproximativ 7000 de angajați, activitatea de cercetare și dezvoltare, lanțul de aprovizionare și alte active ce au legătură cu subsidiara Huawei.

Honor
foto: Huawei

Honor, fără Huawei

După finalizarea vânzării, Huawei nu va deține nicio participație în compania care va administra mai departe brandul Honor și nu va fi implicat în activități de luare a deciziilor. „Această mișcare a fost făcută de lanțul industrial al Honor pentru a-și asigura propria supraviețuire”, a menționat Huawei în declarația sa.

Separarea brandului Honor de compania-mamă ar trebui să scoată business-ul cu telefoane de buget de sub presiunea interdicțiilor economice impuse de SUA, redeschizând accesul la furnizorii de componente și tehnologii americane, inclusiv 5G. Inclusiv colaborarea cu Google ar putea fi reluată sub umbrela companiei nou înființate, permițând reintroducerea pachetul Google Play Services pe telefoanele Honor.

Deși nu mai aparține de Huawei, brandul Honor rămâne sub controlul și influența PPC, autoritățile americane putând impune oricând noi interdicții comerciale, dacă este determinat că noua companie reprezintă o amenințare la adresa intereselor. În teorie, asta nu ar trebui să se întâmple, Honor fiind exclusiv un brand specializat în produse smartphone și electronice de consum, producția de echipamente pentru infrastructura de telecomunicații, față de care autoritățile SUA au avut obiecții directe, rămânând sub umbrela Huawei.