Logitech va informa clienții în legătură cu impactul pe care îl au asupra mediului produsele sale

Autor: Adrian Popa 18.06.2020
Logitech va informa clienții în legătură cu impactul pe care îl au asupra mediului produsele sale

Producătorul elevețian de accesorii și periferice pentru computere Logitech va informa clienții în legătură cu impactul pe care îl au asupra mediului produsele sale.

Datele se vor regăsi pe ambalajele produselor și pe site-ul companiei, potrivit unui comunicat.

Primele dispozitive care vor avea noile etichete vor fi disponibile pe piață mai târziu în acest an și fac parte din categoria de gaming. Până în 2025, toate produsele realizate de Logitech vor oferi aceste informații.

Eticheta va afișa un număr, care reprezintă cantitatea de dioxid de carbon eliberată în atmosferă pe toată durata de viață a dispozitivului. Indicatorul ține cont inclusiv de procesul de fabricație și de distribuție.

Eticheta a fost devoltată chiar de Logitech. Numerele vor fi calculate intern cu ajutorul unor organizații precum Natural Capital Partners sau iPoint Group și vor fi verificate ulterior de o entitate independentă. Numele acesteia nu a fost anunțat. Mai mult, compania va detalia, pe site-ul său, metodologia folosită.

În decembrie 2019, Logitech anunța că produsele sale de gaming sunt neutre din puct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Marile companii anunță strategii de protecție a mediului

O altă companie care și-a stabilit o țintă ambițioasă în domeniul protecției mediului este Microsoft. Cel mai mare producător mondial de software intenţionează să elimine din atmosferă tot dioxidul de carbon pe care l-a emis în istoria sa de peste patru decenii.

Compania, fondată în 1975 de Bill Gates şi Paul Allen, şi-a propus să atingă obiectivul ambiţios până în 2050. Microsoft va elimina mai mult dioxid de carbon decât va emite până în 2030.

O inițiativă interesantă are și Samsung. Gigantul din Coreea de Sud a regândit cutiile – realizate din carton eco – în care ambalează televizoarele din seriile high-end pentru a putea fi folosite în alte scopuri după ce dispozitivele ajung la clienți.

Totodată, Coca-Cola, Danone și Carlsberg susțin compania Avantium, care a dezvoltat un nou tip de plastic – bazate pe zaharurile din plante – ce se descompune într-un an.

Foto: Logitech