Microsoft pierde războiul pe piaţa programelor de navigare pe internet, în ciuda lansării browserului Edge

Autor: Adrian Popa 02.03.2016
Microsoft pierde războiul pe piaţa programelor de navigare pe internet, în ciuda lansării browserului Edge
Februarie a fost o nouă lună proastă pentru Microsoft pe piaţa browserelor de internet. Programele de navigare online ale companiei, Edge şi Internet Explorer (IE), au pierdut 2,1 puncte procentuale din cota de piaţă comparativ cu luna ianuarie, iar dacă trendul se menţine, în luna mai Google va deveni liderul pieţei cu browserul Chrome. 
 
 
În februarie, versiunile de IE şi Edge au avut o cotă de piaţă însumată de 44,8%, faţă de 57,4% în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor furnizate de firma de analiză Net Applications. 
 
 
Lansarea Microsoft Edge nu a ajutat Microsoft să oprească declinul. Deşi este un browser modern, cu caracteristici inovative, Edge are în acest moment două dezavantaje majore în lupta cu Chrome şi Firefox: nu dispune de suport pentru extensii şi este disponibil doar în sistemul de operare Windows 10. 
 
Chrome, browserul Google, a avut în februarie o cotă de piaţă globală de 36,6%, faţă de 24,7% în a doua lună a anului trecut. Pe locul trei s-a situat Mozilla Firefox, cu o cotă de piaţă de 11,7%, în stagnare comparativ cu februarie 2015.