Producătorul de avioane supersonice Aerion se închide. Nu va onora comenzile de 11 miliarde de dolari

Autor: Cătălin Niţu 31.05.2021
Producătorul de avioane supersonice Aerion se închide. Nu va onora comenzile de 11 miliarde de dolari

Aerion, compania care promitea să aducă înapoi pe piață avioanele supersonice după eliminarea modelelor Concorde din serviciu activ, se închide. Aceasta promitea primele modele de avioane care depășeau viteza sunetului pentru segmentul de business și nu va putea onora comenzile de peste 11.2 miliarde de dolari pe care le avea la momentul închiderii pentru modelul AS2.

Aerion AS2 putea fi primul avion supersonic de după Concorde

Avioanele AS2 (Aerion Supersonic 2) urmau a fi modele de avioane private, echipate cu motoare capabile de propulsie supersonică. Fiecare unitate în parte avea un preț de 120 de milioane de dolari, iar construcția urma să aibă loc în noua fabrică a companiei. Planurile pentru această fabrică sugerau că va fi realizată în cadrul Aeroportului Internațional Orlando Melbourne. Aceasta nu va mai fi însă construită.

Conform purtătorilor de cuvânt ai companiei, problemele de ordin financiar ale companiei în climatul economic actual au dus la decizia de a închide compania:

„În mediul financiar din prezent s-a dovedit că este foarte greu să ne apropiem de capitalul necesar și programat anterior pentru a putea finaliza tranziția modelului AS2 către producție.”

Aerion nu era însă o companie anonimă, fondată de vizionari fără experiență în domeniu. Compania avea parteneri companii precum Boeing, General electric și Berkshire Hathaway, care urmau să ajute compania să îndeplinească cerințele de certificare ale autorităților. Această veste este surprinzătoare și pentru că vine la doar trei luni după ce Aerion primise din partea companiei NetJets o comandă de 20 de unități de avioane AS2. NetJets urma să devină operatorul exclusiv pentru aceste aeronave de business.

Visul întoarcerii avioanelor supersonice în serviciu activ rămâne astfel unul îndepărtat. Dezvoltarea unor avioane de acest gen este foarte costisitoare, iar costurile de operare sunt foarte mari, așa cum au dovedit în urmă cu 20 de ani companiile aeriene Air France și British Airways, care au renunțat la Concorde în 2003.

sursa: Flyingmag