Unilever nu a căutat pe Google numele ales pentru noul său brand de săpun

Unilever nu a căutat pe Google numele ales pentru noul său brand de săpun
Unilever a lansat un nou brand de săpun în China, care se numeşte… KJU. Ce nu a ştiut compania este că aceasta este şi prescurtarea folosită de mulţi oameni pentru numele lui Kim Jong-un, dictatorul din Coreea de Nord. Compania a realizat ce gafă a făcut după ce a înregistrat numele ca brand comercial. „Abia după ce l-am înregistrat am realizat că înseamnă şi Kim Jong-un”, a declarat un reprezentant al companiei pentru Bloomberg. 
 
În unele ţări, printre primele rezultate la căutarea „KJU” pe Google apar pagini cu informaţii despre liderul nord-coreean.  
 
 
Linia de săpunuri KJU a fost creată pentru piaţa chineză. Din fericire, probabil că acolo lumea nu este chiar atât de ofensată de nume, având în vedere faptul că aceasta este singura ţară cu care Coreea de Nord are (încă) relaţii bune. 
 
 
Gafe de acest gen ne aduc aminte de „geniul” care a decis că „Pajero” este un nume potrivit pentru un automobil Mitsubishi, într-o lume în care 400 de milioane de oameni vorbesc limba spaniolă. Măcar acel „creativ” are o scuză. La vremea respectivă nu exista Google. Acelaşi lucru este valabil şi pentru cel care a ales brandul Lumia pentru smartphone-uri. În spaniolă înseamnă „prostituată”. 
 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult