Xiaomi anunță că vrea să conducă piața smartphone, la fel ca Huawei în vremurile de glorie

14.02.2022
Xiaomi anunță că vrea să conducă piața smartphone, la fel ca Huawei în vremurile de glorie

Beneficiind din plin de exit-ul forțat al rivalului Huawei din rândul companiilor de tehnologie cu aspirații pentru supremație globală, Xiaomi anunță prin vocea CEO-ului Lei Jun planul de a cuceri piața globală de telefoane flagship.

Ce-i drept, asupra Xiaomi nu planează mai deloc suspiciuni privind colaborarea cu interese politice obscure ale regimului politic de la Beijing, sau cel puțin, dovezile pentru asta lipsesc aproape cu desăvârșire. Însă la fel ca alte companii din China ajunse între timp să cunoască faima internațională, Xiaomi s-a bucurat de multă susținere în țara natală, beneficiind de înlesniri fiscale precum exceptări de la anumite taxe, până la acoperirea costurilor rezultate din activități comerciale cu potențial, dar nu neapărat profitabile la momentul respectiv. Vorbim, desigur, despre abilitatea de neegalat a celor de la Xiaomi de a livra produse smartphone cu raport calitate/preț practic imbatabil în industrie, contribuind decisiv la succesele recente ale companiei.

Revenind la CEO-ul Lei Jun, acesta vorbește despre ”un război de viață și de moarte”, cu aluzie la competiția reprezentată de Apple și Samsung, cu accent în special pe compania americană: ”dorim să testăm în mod complet capabilitățile noastre pe partea experienței de produs, împotriva Apple”, devenind în următorii trei ani cel mai mare brand smartphone din China, pe segmentul high-end.

Deși Apple este un jucător important și pe piața din China, nu este nevoie de prea multă imaginație pentru a deduce că ambițiile conturate de șeful Xiaomi pot avea la fel de bine acoperire globală, din moment ce exemplul ales este cel mai de succes brand occidental al momentului.

Mai ales în ultimul an, produsele Xiaomi au devenit extrem de populare atât în China, dar și principalelel piețe de desfacere din India și Europa, rămânând doar SUA ca excepție majoră de pe această listă. La fel ca în cazul Huawei, blocajul este unul pe criterii politice, asigurând că Xiaomi rămâne absent din piața americană pe categorii esențiale de dispozitive, precum cea a tabletelor și a telefoanelor inteligente.

Lei Jun a dezvăluit că Xiaomi intenționează să investească 100 de miliarde de yuani (15,71 miliarde de dolari) în cercetare și dezvoltare în următorii cinci ani. Aceste investiții au ca scop creșterea competitivității pe piața de smartphone-uri de ultimă generație.

Tags:
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult