Xiaomi detronat de Huawei în topul vânzărilor de smartphone din China

Autor: Cătălin Niţu 18.08.2016
Xiaomi detronat de Huawei în topul vânzărilor de smartphone din China

Piaţa de smartphone-uri din China este una dintre cele mai mari şi totodată cele mai volatile din lume. Xiaomi a condus topul vânzărilor în ultima perioadă, însă în trimestrul doi, gigantul chinez a reuşit să scadă de pe primul loc pe cel de-al patrulea, alte trei companii chinezeşti reuşind să urce pe primele trei poziţii. Acest clasament este realizat pe baza estimărilor companiei IDC.

Primul loc este acum ocupat de Huawei, care este totodată una dintre puţinele companii din China care vând oficial smartphone-uri şi pe alte pieţe. Huawei a reuşit să livreze 19,1 milioane de unităţi de smartphone-uri în trimestrul al doilea din 2016, volumul crescând cu 15,2% faţă de anul trecut. Astfel, Huawei deţine acum 17,2% din piaţa de smartphone-uri din China, fiind urmată de OPPO cu 16,2% (18 milioane de unităţi livrate şi o creştere de 124,1% faţă de 2015). Pe locul al treilea se clasează vivo, cu 14,7 miliaone de unităţi livrate (13,2% din piaţă şi creştere de 74,7%), iar abia apoi vine Xiaomi, fostul lider cu 10,5 miliaone de unităţi, care reprezintă 9,5% din piaţă şi o scădere de 38,4%.

Singura companie din afara chinei care a reuşit să intre în top 5 este Apple, cu 8,6 milioane de unităţi de iPhone-uri livrate, care reprezintă 7,8% din piaţă. Comparativ cu anul trecut, compania a scăzut 31,7 procente pe piaţa din china. Numărul total de unităţi vândute în China către distribuitori în trimestrul al doilea pentru 2016 a fost de 111,2 milioane de unităţi, cu 4,6% mai mult decât anul trecut.

Piaţa din China este astfel în creştere, însă pare să se concentreze mai degrabă pe branduri locale, decât pe cele din afară. Apple, Samsung şi alţi producători din vest încearcă să concureze cu Huawei, OPPO, vivo şi Xiaomi, însă nu par să reuşească să stârnească interesul unui număr semnificativ de utilizatori. Motivul pentru care companiile chineze reuşesc să aibă succes pare să fie preţul, mult mai scăzut în comparaţie.