Câţi bani îţi oferă Uber dacă te afli într-o maşină iar şoferul te-a dus mult prea repede la destinaţie

Autor: Aurelian Mihai 21.01.2020
Câţi bani îţi oferă Uber dacă te afli într-o maşină iar şoferul te-a dus mult prea repede la destinaţie

În timp ce taximetriştii autohtoni sunt recunoscuţi mai ales pentru alegerea de rute ocolitoare şi măsluirea aparatului de taxat pentru a creşte cât mai mult suma de plată la finalul călătoriei, unii şoferi Uber primesc reproşuri pentru că îşi duc clienţi prea repede la destinaţie, viteza preferată de posesorii unor vehicule ceva mai performante îngrozind pe de-a dreptul pasagerii obişnuiţi cu un stil de deplasare relaxat.

Luăm exemplul unei studente din oraşul american Toronto, care declară că s-a temut pentru viaţa ei atunci când şoferul ei Uber a depăşit de peste două ori limita de viteză din oraş. În urma reclamaţiei primite telefonic, compania a clientei nemulţumite un voucher de 5 dolari pentru neplăcerile cauzate. Întâmplarea s-a petrecut la primele ore ale zilei de 22 decembrie, şoferul Uber foarte grăbit să prindă şi următoare cursă făcând slalom printre maşinile din trafic la viteze de până la 140 km/h, suficient pentru ca un eventual accident să aibă consecinţe tragice. Teribilismul şoferului Uber nu s-a oprit la semafoarele de pe traseu, tânăra acuzând încălcarea a trei semafoare aflate pe culoarea roşie.

În ciuda susţinerii acuzaţiilor folosind înregistrări video arătând depăşirea culorii roşie a semaforului şi capturi de ecran realizate în aplicaţia Waze, demonstrând clar atingerea unor viteze de până la 85 Km/h în zone cu limitare la 40 km/h şi peste 92 km/h în zonă cu limită de 50 km/h, Uber nu pare să fi luat măsuri concrete împotriva şoferului teribilist.

În urma raportării telefonice a incidentului, reprezentanţii Uber ”şi-au cerut doar scuze pentru neplăceri şi mi-au acordat un credit de 5 dolari”, a spus ea. „Am sunat de trei ori, dar au spus că au oferit deja compensaţia corespunzătoare.”

La ceva timp după mediatizarea incidentului, administratorii Uber au revenit cu o declaraţie reconciliantă: ”Recunoaştem rolul pe care îl avem în a contribui la siguranţa tuturor celor de pe platformă şi a comunităţilor în care funcţionăm. După ce am aflat de acest raport, am eliminat accesul acestui şofer la aplicaţie, în timp ce analizăm acest lucru în continuare”.

 

Tags: