Cercetătorii au folosit tehnologie de urmărire a privirii pentru a vedea cât de mult influenţează îmbrăcăminea gradul de atractivitate al unei persoane

Cercetătorii au folosit tehnologie de urmărire a privirii pentru a vedea cât de mult influenţează îmbrăcăminea gradul de atractivitate al unei persoane

Suntem tentaţi să credem că o femeie îmbrăcată provocator are şanse mult mai mari să cucerească bărbaţii decât una care poartă haine, să le zicem, obişnuite. Un studiu recent, bazat pe tehnologie de ultimă generaţie de urmărire a privirii, arată că este posibil să ne înşelăm. Potrivit cercetării, pupilele unei persoane se dilată atunci când se uită la cineva de care se simte atrasă din punct de vedere sexual.

 

Astfel, oamenii de ştiinţă de la University of Kent School of Psychology au folosit tehnologie de urmărire a privirii pentru a vedea cum influenţează modul în care o persoană este îmbrăcată gradul ei de atractivitate. Astfel, a fost urmărită pricirea mai multor voluntari cărora li s-au arătat imagini cu femei şi bărbaţi. Pentru studiu a fost folosită tehnologia SR-Research Eyelink 1000.

 

SR-Research Eyelink 1000

 

S-a aflat că pupilele se dilată la fel de mult când oamenii văd o persoană de care se simt atraşi din punct de vedere sexual, indiferent de ce haine poartă.

 

Totuşi, s-ar putea ca persoanele care se îmbracă provocator să aibă mai mult succes în a-şi găsi parteneri. Acest lucru se întâmplă, potrivit cercetătorilor, nu datorită hainelor, ci încrederii pe care acestea le-o dau purtătorilor în farmecul lor.

 

 

După ce a aflat concluziile studiului, o jurnalistă de la Elite Daily (foto, stânga) a vrut să le testeze personal. A ajuns la concluzia că nu a avut mai mult succes atunci când s-a îmbrăcat într-o rochie provocatoare decât atunci când a ales haine mai puţin tentante. „Nu m-am combinat cu nimeni în acea seară şi m-am întors singură acasă”, a scris ea în dreptul imaginii în care apare îmbrăcată într-o rochie mini.

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult