Cloud, emoji, streaming… Românii adoptă repede noile tehnologii, deşi majoritatea nu ştiu să le folosească la adevăratul potenţial [STUDIU]

Cloud, emoji, streaming... Românii adoptă repede noile tehnologii, deşi majoritatea nu ştiu să le folosească la adevăratul potenţial [STUDIU]
Utilizatorii români iubesc tehnologia, 61% dintre ei o utilizează mai mult decât o făceau acum doi ani, iar 58% dintre ei sunt încântaţi s-o folosească, însă terminologia îi face deseori să se simtă confuzi şi nu le oferă o viziune clară asupra felului în care diferite dispozitive şi servicii ar trebui să îi ajute, conform unui nou studiu Samsung. 
 
Samsung Electronics Europa a realizat un studiu în 18 ţări, inclusiv în România, analizând obiceiurile utilizatorilor atunci când vine vorba de tehnologie, iar rezultatele sunt surprinzătoare.
 
Citeşte şi: Anthony Baker, R/GA London: Inteligenţa artificială va juca un rol important, indiferent de ce tehnologie sau punct de acces foloseşti 
 
Întrebaţi cât de bine cunosc noii termeni din tehnologie, 67% dintre români au declarat că pretind că înţeleg termenii sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc, iar 7% dintre ei au răspuns că fac acest lucru şi de câteva ori pe zi. Termenii pe care românii pretind cel mai des că îi înţeleg sunt Cloud (28%), Emoji (27%) şi Streaming (25%). Pe de altă parte, respondenţii cu vârste cuprinse între 16 şi 34 de ani sunt cei care admit cel mai des atunci când nu stăpânesc terminologia tehnică.
 
 
Studiul arată că, de cele mai multe ori, românii pretind că ştiu terminologia pentru a nu părea ridicoli sau ignoranţi în faţa colegilor (29%). Totuşi, una dintre urmările neînţelegerii terminologiei tehnice are ca rezultat neputinţa utilizatorilor de a beneficia de un serviciu sau de un dispozitiv la potenţial maxim. Prin urmare, peste o treime (35%) dintre utilizatorii români au declarat că neînţelegerea termenilor duce la nefolosirea dispozitivului la întregul potenţial. 
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult