Lexus Nuaero – când forma este mai importantă decât aspectul

18.08.2008
Lexus Nuaero – când forma este mai importantă decât aspectul

Când vine vorba de concepte de automobile, rareori firma producătoare se hazardează să folosească un design foarte neconvenţional, fie şi pentru automobile ce ar putea apărea peste câteva zeci de ani. Cei care îşi permit să vină cu idei radicale sunt designerii independenţi şi exemplul de faţă este unul cât se poate de relevant. Lexus Nuaero este creaţia suedezului Jon Radbrink, licenţiat în design industrial şi specializat pe vehicule. Trebuie spus de la început că acest concept nu poate să fie pe placul tuturor. Datorită formelor sale, Nuaero este tipul de maşină pe care de la început fie o apreciezi, fie o consideri hidoasă.

Lexus Nuaero - un concept radical

Forma lui Nuaero este o combinaţie de două profile, unul aerodinamic şi unul hidrodinamic. În primul caz este vorba de forma de aripă ce o are secţiunea mediană a habitaclului. Apoi, designerul suedez s-a inspirat din industria nautică şi partea inferioară a fost realizată după modelul navelor catamaran. Roţile subţiri includ motoarele electrice, iar controlul acestui luxos concept de 4,4 m se face exclusiv cu ajutorul unui volan atipic. Frânarea se realizează prin împingerea lui spre consola de bord, pedalele fiind eliminate. Nici farurile n-au rămas neschimbate, direcţiile de iluminare intersectându-se în loc să fie paralele.

Lexus Nuaero - motoare electrice si greutate redusa

Conform calculelor creatorului, folosind materiale uşoare Lexus Nuaero ar trebui să cântărească aproape cât un Smart ForTwo. În filmul de mai jos puteţi vedea o prezentare 3D a conceptului, remarcându-se panourile semitransparente din care sunt realizate uşile. Din păcate, sigur vor mai trece mulţi ani până vom vedea aşa ceva în producţia de serie.