O firmă a realizat un ceas din brânză care costă 1 milion de dolari

O firmă a realizat un ceas din brânză care costă 1 milion de dolari

Producătorul elveţian de ceasuri M. Hoser & Cie a lansat un model, numit Swiss Mad Watch, a cărui carcasă este realizată dintr-un sortiment de brânză numit Vacherin Mont d’Or medaille d’or. Pentru a rezista la şocuri şi uzură, carcasa este acoperită cu răşini speciale.

 

Ceasul a fost realizat ca o formă de protest împotriva unei noi legi care afectează producătorii elveţieni de ceasuri.

Aceştia sunt obligaţi acum să realizeze 60% din valoarea unui ceas (componente, materiale, cercetare, dezvoltare) în Elveţia, faţă de 50% înainte. În cazul M. Hoser, 95% din valoarea produselor provine din Ţara Cantoanelor. Potrivit firmei, noua lege care se aplică ceasurilor „Swiss made” este prea blândă, nu schimbă aproape nimic şi lasă loc de interpretare. Potrivit M. Hoser, un ceas care poartă respectata etichetă „Swiss Made” poate avea doar partea de cercetare şi dezvoltare făcută în Elveţia, iar el să fie asamblat în China. 

 

 

„Ceasul nostru este un mesaj clar pentru industria de ceasuri elveţiană, pentru autorităţi şi entuziaşti: marca Swiss Made nu mai înseamnă nimic”, a declarat Edouard Meylan, şeful companiei, care s-a născut în satul în care se produce şi brânza folosită în construcţia ceasului.

 

 

Cureaua ceasului este realizată din piele de vacă, iar cadranul roşu cu marcaje albe este inspirat de steagul elveţian. Cei care nu îşi permit să dea în jur de un milion de dolari pe un ceas pot opta pentru versiunea „low-cost” a Swiss Mad Watch, care nu include brânză şi costă aproximativ 17.000 de euro. În cazul în care ceasul din brânză se vinde totuşi, banii vor fi folosiţi pentru susţinerea producătorilor independenţi de ceasuri din Elveţia. 

 

Nu este prima dată când producătorul de ceasuri de lux creează controverse. Anul trecut compania a lansat un model, numit Swiss Alp Watch, care seamănă de departe cu Apple Watch. Prin acesta, H. Moser a subliniat teama de smartwatch-uri a producătorilor de ceasuri clasice. 

 

 

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult