Ochelari revoluţionari: vezi în urma ta, fără oglindă retrovizoare

06.07.2009
Ochelari revoluţionari: vezi în urma ta, fără oglindă retrovizoare

Te-ai gândit vreodată cum e să fii vedetă, să fii asaltat din toate unchiurile de paparazzi? Ei bine, cineva s-a gândit şi a proiectat o pereche de ochelari care te ajută să priveşti în unghiuri în mod normal inaccesibile ochiului uman. Dar ochelarii anti-paparazzi au şi alte aplicaţii.

În curând şi biciclişti bicicliştii vor scăpa de o parte din temerile pe care le au când pedalează prin minunata noastră capitală şi, în general, când se deplasează prin orice loc nesigur din punct de vedere al traficului rutier. Un designer curajos a propus celebrei companii producătoare de echipamente sportive Nike un concept revoluţionar de ochelari ce îmbunătăţesc la extrem vederea periferică a purtătorului.

Acesta va vedea nu doar la un maxim de 180 de grade ci şi în spate, fără efort, sub un unghi de până la 25 de grade în ambele părţi, evitând astfel coliziunea cu vehiculele conduse de şoferii neatenţi.

Ochelarii cu vedere la spate

Tehnologia este similară cu cea întâlnită la construcţia farurilor de navigaţie de pe malurile apelor şi, concret, se bazează pe invenţia marelui fizician francez Fresnel. El a reuşit în preajma anului 1823 să creeze „lentilele Fresnel”.

Cu o deschidere foarte largă şi o distanţă de focalizare mică, aceste lentile făceau ca farurile să fie observate de la distanţe mult mai mari decât în cazul utilizării unor lentile simple. În plus, aveau şi avantajul de a fi extrem de compacte ca dimensiuni.

Ochelarii cu vedere la spate

Pe aceste aspecte se bazează şi designerul american, care a avut în vedere toate detaliile. Se ştie că lentilele Fresnel diminuează claritatea, astfel că ele vor fi amplasate doar pe laturile extreme ale ochelarilor pentru a nu afecta vizibilitatea frontală a biciclistului.

Ochelarii s-ar putea dovedi utili nu doar sportivilor ci şi paznicilor sau celor care au nevoie de un plus la capitolul percepţie. Totul este ca Nike sau alt producător să ţină seama de acest concept şi să îl transforme în realitate. Tu ce zici? Cât ai fi dispus să plăteşti pentru aşa ceva?