Recunoasterea facială automata la intrarea in magazine – marketing sau masura de securitate?

Recunoasterea facială automata la intrarea in magazine – marketing sau masura de securitate?

NEC a dezvoltat o tehnologie avansată de recunoaştere a feţei pe care are de gând să o implementeze în cadrul magazinelor de retail. Pe lângă faptul că detectează trăsăturile fizice cu o precizie excelentă, sistemul te înregistrează apoi în baza de date unde ţi se atribuie şi alte caracteristici, precum vârstă, sex, de câte ori ai vizitat magazinul respectiv, ce produse preferi şi cât timp ai petrecut în magazin.

Informaţiile colectate sunt foarte utile pentru comercianţii care vor să ştie care sunt clienţii fideli şi ce preferinţe au. Cu alte cuvinte, au la dispoziţie profilul cumpărătorului fără nici cel mai mic efort, putând astfel să adopte o strategie optimă de prezentare produse şi vânzare.

Dacă până aici totul pare în regulă, rămâne de văzut cum vor reacţiona clienţii când vor descoperi că toate aceste informaţii sunt şi publice, fiind stocate pe un server in cloud la care are oricine poate avea acces. Din fericire, numele clienţilor nu sunt asociate figurilor din baza de date.

Sistemul de recunoaştere a feţei poartă numele de NeoFace şi este momentan în fază experimentală. Testele sunt efectuate în câteva magazine din Japonia.

Costul este extrem de accesibil (aproximativ 800 de dolari), fapt pentru care probabilitatea ca tehnologia să se răspândească la scară largă este ridicată.