Sony se duce în jos, raportul financiar şi estimările sunt sumbre

Sony se duce în jos, raportul financiar şi estimările sunt sumbre

Cu o pierdere de aproximativ 350 milioane $ pe trimestrul doi şi o pierdere anuală pe 2011 estimată la peste 1,1 miliarde $, compania Sony are toate motivele să-şi regândească strategia de piaţă.

Oficial, rezultatele financiare negative sunt puse pe seama inundaţiilor din Thailanda, acolo unde niponii au o fabrică de camere foto, dar şi din cauza vânzărilor slabe de televizoare Sony Bravia. De asemenea, mai sunt invocate creşterea yen-ului şi cererea scăzută din Statele Unite şi Europa.

Neoficial, putem spune că politica Sony de a comercializa produse mai scumpe decât cele ale concurenţei, de cele mai multe ori fără a oferi nimic în plus decât brand-ul în sine, a dus la această cădere abruptă.

Iar aici arătăm fix către piaţa de LCD TV-uri, unde Samsung şi LG, prin lansarea de modele accesibile tuturor, ocupă primele două poziţii, cu 22.4%, respectiv 14.4%. Sony a căzut pe locul 3, cu o cotă de piaţă de 11,7%.

Cât despre calculatoarele portabile Vaio, acestea au ajuns să se remarce mai mult prin culorile ţipătoare şi preţul şi mai zgomotos. Modelele cu care Sony a încercat să braveze (ex: Vaio Z), fiind în acelaşi timp performante şi extrem de portabile, nu au reuşit să câştige o prea mare simpatie din cauza preţului exorbitant. În România, Vaio Z costă aproximativ 12.000 de lei.

Consola Playstation 3 este şi ea în umbra Xbox-ului, lucru influenţat şi de atacurile grupării de hackeri Anonymous asupra reţelei Playstation Network.

Sony se ţine tare în domeniul camerelor digitale, acolo unde doar Canon îi depăşeşte.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News