Tânărul din România. Cum stă cu gadgeturile şi tehnologia

Tânărul din România. Cum stă cu gadgeturile şi tehnologia

Lăsând la o parte faptul că tinerii preferă sucurile carbogazoase şi că ţin cu Steaua (cei mai mulţi dintre ei), un sondaj realizat de către SMARK Research a scos la iveală câteva date interesante legate de tineri şi tehnologie. Câţi tineri folosesc Internetul şi ce pasiuni conexe au, dar şi alte preferinţe ce ţin de gadgeturi şi care completează profilul tânărului din România. Iată câteva concluzii:

  • 79% dintre adolescenţi intră zilnic pe Internet ;
  • Funcţia de Internet Mobil câştigă teren în faţa apelurilor de voce şi SMS-urilor. Tinerii sunt dispuşi să plătească din buzunarul propriu pentru un astfel de serviciu;
  • Cele mai acccesate site-uri sunt Google şi Facebook;
  • 4 ore petrec tinerii, în medie, zilnic, pe Internet;
  • Gadgetul preferat este smartphone-ul;
  • Băieţii sunt mai interesaţi decât fetele când vine vorba de achiziţionarea unui smartphone;
  • 5% dintre adolescenţii din România deţin un iPhone;
  • mai mult de 50% din tineri au branduri favorite, cărora le sunt fideli;
  • 9% dintre tineri deţin o consolă de jocuri.

Studiul complet, denumit “Tanarul in Romania. Profil urban de marketing” a fost realizat în perioada mai – noiembrie 2011, pe un eşantion de 900 de respondenţi reprezentativi pentru populaţia de 14-21 ani din mediul urban.

Oficial, conform datelor ultimului recensământ, în România locuiesc aproximativ 2.2 milioane de tineri cu vârste cuprinse între 14 – 21 de ani.