Producătorii de roboți se îndreaptă spre un an de succes, dar vor trebui să se confrunte cu unele probleme fundamentale înainte de a face promisiuni mai mari. Se așteaptă ca roboții umanoizi să apară în mai multe case și să acumuleze mai multe ore în depozite și fabrici în anul următor.
Producătorii acestor roboți bipezi pariază mult pe modul în care vor schimba lumea. Dar industria trebuie mai întâi să depășească câteva provocări majore care stau în cale.
Să începem cu siguranța. Roboții precum Digit de la Agility Robotics, care sunt capabili să îndeplinească anumite sarcini de lucru în mod autonom, sunt adesea separați de colegii umani. Deși Agility Robotics spune că lucrează la detectarea sigură a oamenilor, astfel încât aceste bariere să poată fi în cele din urmă eliminate, tehnologia nu este încă acolo.
Umanoizii concepuți pentru acasă prezintă provocări de siguranță și mai mari, deoarece navighează într-un mediu care poate include copii, animale de companie și moșteniri de familie. De asemenea, aceștia ridică îngrijorări cu privire la confidențialitate, supraveghere și încredere.
Orice dispozitiv cu camere sau microfon care se conectează la internet prezintă un risc digital inerent. Combinarea acestor lucruri într-o formă umană echivalează cu un amestec ciudat de „stare de supraveghere” și clasicul „pericol al străinilor”.
Apropo de supraveghere și străini, este posibil ca umanoizii să nu fie capabili nici măcar să îndeplinească treburile casnice autonom, imediat după ce este pus în funcțiune. Neo de la 1X va trebui să fie teleoperat de un „expert” pentru început, iar compania spune că datele colectate în casele primilor utilizatori vor ajuta la antrenarea roboților pentru a îndeplini în cele din urmă sarcinile autonom. Aceasta înseamnă că, cel puțin pentru început, o persoană necunoscută va controla robotul în casa lor.
1X spune că proprietarii vor avea posibilitatea de a seta zone interzise în casă, de a renunța la partajarea datelor cu compania și de a programa exact când va avea loc teleoperarea. Totuși, nu este clar cum va primi publicul larg această tehnologie în casele lor.
Ca să nu mai vorbim dacă publicul larg își va putea permite vreodată. La lansare, Neo are un preț de 20.000 de dolari, cu o opțiune de leasing viitoare disponibilă pentru 500 de dolari pe lună.
În cele din urmă, există problema modului în care acești roboți umanoizi, concepuți pentru a îndeplini sarcini pe care oamenii le îndeplinesc în mod obișnuit, vor afecta piața muncii. Este un refren comună că acești roboți ar putea face ceea ce mulți oameni nu vor să facă. Dar ce se va întâmpla cu cei care fac aceste locuri de muncă pentru a-și câștiga existența dacă roboții vor prelua controlul?