2Parale: Valentine’s Day a adus vânzări online cu 40-50% mai mari

2Parale: Valentine’s Day a adus vânzări online cu 40-50% mai mari

Valentine’s Day a generat celor peste 300 de magazine online din 2Parale vânzări mai mari cu 40-50% faţă de perioada similară a anului trecut. Cumpărătorii online au acordat mai multă atenţie tipurilor de produse comandate, în topul creşterilor aflându-se bijuteriile, cosmeticele şi produsele electronice&îngrijire personală, comparativ cu anii trecuţi când se achiziţionau multe produse generale din categoria Cadouri. Însă, spre deosebire de 2013, românii au cheltuit sume mai mici în multe cazuri.

Potrivit datelor analizate de 2Parale,  cea mai mare reţea de afiliere din România, au existat mai multe căutări pentru “cadouri bărbaţi” versus “cadouri femei” (sursa Google AdWords Keyword Planner), comportament corelat şi cu obiceiurile de cumpărare ale femeilor, care se decid mai greu înainte de a achiziţiona un produs.

Vârful cumpărăturilor a fost în perioada 11-12 februarie, cu doar câteva zile înainte de Valentine’s Day. Românii au continuat însă să plaseze comenzi în număr mare inclusiv pe 14 februarie.

Ce produse s-au cumpărat

Ca obiceiuri de cumpărare online, în perioada 8-16 februarie au fost preferate produse din categoriile Bijuterii, Ceasuri, Lenjerie, Flori, Electronice&Îngrijire personală. În topul segmentelor cu cele mai mari evoluţii la nivel de vânzări, comparativ cu 2013, se află magazinele de cosmetice (+95%) şi cele de bijuterii (+69%), a căror creştere derivă şi din diversificarea ofertei, pe piaţă activând atât branduri mari, precum AVON şi Yves Rocher, cât şi magazine online de nişă, axate pe produse naturiste sau articole de argint. În top se află şi articolele vestimentare şi de încălţăminte, ale căror vânzări s-au majorat cu peste 30%.

Pentru domni se pare ca au fost alese mai degrabă produse IT&C şi, spre deosebire de 2013, mai multe electronice, categoria marcând o creştere anuală de peste o treime.

În multe situaţii s-a observat diminuarea bugetului alocat pentru o comandă, astfel că, pe categorii de produse precum Bijuterii, Ceasuri, Lenjerie a scăzut valoarea medie a unei tranzacţii. Pe de altă parte, cheltuielile pentru electronice s-au dublat per comandă, iar pe IT&C au crescut. De altfel, cele mai scumpe achiziţii din perioada analizată vin din segmentul IT&C, unde sunt tranzacţii şi de peste 10.000 lei.

Potrivit obiceiurilor de consum din anii trecuţi, se aşteaptă un nou vârf al cumpărăturilor în jurul datei de 20 februarie, anterior zilei de Dragobete.

Mai multe informaţii despre vânzările în timp real din aceste zile sunt disponibile pe 2parale.ro/realtime.

2Parale este companie de performance marketing: prima şi cea mai mare reţea de afiliere din România şi Bulgaria, iar Divizia de PPC (fondată şi condusă de Cristian Ignat – unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti şi traineri români Google AdWords) este agenţie Platinum Google Engage. 2Parale e singura reţea de marketing afiliat membră a IAB România.

Portofoliul 2Parale include peste 320 de campanii (printre care se numără Avon România, Elefant, OTP Bank, Noriel, evoMAG, Koyos, Fashion Days, F64 şi Miniprix) şi mai bine de 31.500 de afiliaţi, care au livrat 101 milioane de click-uri şi au generat advertiserilor vânzări de peste 87 de milioane de lei (fără TVA). 

Tags: