Anul 2020 ar putea consemna vânzări de 6 miliarde de euro în comerțul electronic din România

Autor: Alex Manole 15.12.2020
Anul 2020 ar putea consemna vânzări de 6 miliarde de euro în comerțul electronic din România

Deși este un eveniment puternic negativ pentru societate în general, pandemia de COVID-19 a însemnat o oportunitate pentru creșterea cumpărăturilor online în România, prin impactul semnificativ asupra pieței și a obiceiurilor de cumpărare în rândul populației.

Concluzia este subliniată într-un studiu iSense Solutions prezentat în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online,  evenimentul de referință în ecommerce și digital marketing în România, care a avut loc în această toamnă.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie – octombrie a acestui an, fiind folosit un eșantion reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost culese în luna mai (la finalul perioadei de carantină) și în luna octombrie. În urma analizării datelor obținute, se așteaptă o creștere a vânzărilor online la o valoare totală estimată de până la 6 miliarde de euro în 2020. Creșterea este substanțială, căci în 2019 s-au înregistrat vânzări în ecommerce în România în valoare totală de 4,25 miliarde de euro.

Față de anul anterior a crescut și numărul persoanelor care fac shopping online, valoarea din 2020 fiind cu 13% mai mare. Suma medie alocată la cumpărături online a crescut cu 41%. Există așadar pe de o parte valuri noi de consumatori (îndemnați spre online inclusiv de contextul special, de criza din domeniul sănătății publice), iar pe de altă parte toți cei obișnuit să facă achiziții pe internet cresc frecvența și valoarea acestora.

Demn de remarcat este și apetitul tot mai mare pentru plăți online cu cardul: creștere de 17% în 2019. Între timp, de Black Friday 2020, mai multe magazine online de top au raportat recorduri în materie de plăți online cu această ocazie.

„În ceea ce privește comportamentul de cumpărare în magazinele fizice, 43% dintre respondenți declară că se simt inconfortabil să facă cumpărături din magazinele tradiționale pentru că acestea sunt prea aglomerate (71%) și nu se respectă regulile de distanțare (68%). Pe lângă achizițiile de pe teritoriul României, o treime din români preferă să facă cumpărături online de la magazine din China (27%), țări membre UE (23%) și SUA (4%)”, se menționează pe blogul gpec.ro.

În ceea ce privește topul creșterilor din 2020 în ecommerce în România raportat la valoarea medie a tranzacțiilor pe an, pe podium apar domeniile Catering / Livrare de mâncare gătită, Cărți / Reviste și Pet Shop. Urmează FMCG, adică sectorul bunurilor de larg consum (alimente, produse de igienă personală, produse pentru curățenie). Regăsim în top pe următoarele poziții și categoriile: Produse de bricolaj, Produse handmade, Servicii de telecomunicații, Sex shop, Computere, accesorii software / hardware și Fashion.

Comerțul online a devenit acum cea mai tentantă afacere pentru antreprenori. Este de așteptat ca în anul 2021 trendul să continue, astfel că multe alte proiecte de ecommerce se vor lansa în România în următoarea perioadă.

Într-un studiu publicat pe blog, compania românească de găzduire web si servicii internet THC, anunță creșteri spectaculoase in domeniul e-commerce: numarul de magazine online gazduire a crescut cu 31% in 2020 și se așteaptă la o creștere accentuată și în 2021

Domeniul este unul accesibil, ai nevoie (dincolo de ceea ce este necesar pentru o afacere clasică de retail) de un domeniu web, de o platformă de shopping online și de un plan performant de găzduire web.Toate detaliile sunt importante, de exemplu de partea de web hosting depinde experiența clientului la cumpărături. Cu cât acesta poate accesa website-ul în cauză în condiții mai bune, cu atât șansele de a înregistra comenzi cresc.