Mișcarea pe care au făcut-o cei de la Apple în lupta cu Netflix și Disney

25.05.2020
Mișcarea pe care au făcut-o cei de la Apple în lupta cu Netflix și Disney

Lansată anul trecut ca o soluție premium pentru acces la producții originale, platforma Apple TV + avea o „mică” problemă care i-a pus pe gânduri pe fanii Netflix și Amazon.

Procedând la fel ca și cu oferta smartphone, Apple a investit masiv în crearea de conținut premium la care utilizatorii să aibă acces exclusiv prin platforma Apple TV+, oficialii companiei crezând că astfel vor crea același tip de dependență care ține utilizatorii iPhone ancorați în ecosistemul de servicii Apple. Numai că Apple a omis un detaliu esențial, anume că Apple TV+ reprezintă doar o nouă opțiune apărută într-o piață dominată deja de giganți precum Netflix și Amazon, iar clienții acestora au deja preferințe și așteptări bine conturate.

Așa se facă că, puți în situația de a plăti pentru acces premium la conținut cu care nu erau familiarizați deja, fără garanția de a putea vedea seriale și filme populare pe alte platforme, mulți dintre potențialii clienți au ajuns la concluzia că nu-și pot justifica costul suplimentar, Apple TV+ apărând ca o opțiune extra-premium al cărei cost se adaugă platformelor existente.

Încercând să elimine orice motiv de incertitudine pentru consumatori, Apple a decis să-și folosească puterea financiară pentru a concura de la egal la egal cu giganți precum Netflix și Hulu. Va face asta cumpărând o sumedenie de filme și show-uri tv vechi, completând-uși astfel librăria de conținut.

Potrivit informațiilor apărute în publicația Bloomberg, conducerea Apple TV+ a cerut deja oferte din partea studiourilor de la Hollywood pentru licențierea de conținut vechi pentru platformele de streaming, unele achiziții fiind concretizate deja. Fără să renunțe la planul anterior, Apple va susține în continuare dezvoltarea de producții originale, dar va completa oferta și cu conținut original pentru a ajuta atragerea de noi clienți.

Până în luna februarie a acestui an, aproximativ 10 milioane de persoane s-au abonat la Apple TV +, dar numai jumătate dintre aceștia ar au folosit activ serviciul, potrivit Bloomberg. Pentru comparație, Disney + a înregistrat 10 milioane de utilizatori într-o zi de la lansarea din SUA și acum numără peste 50 de milioane de abonați, în timp ce Netflix a adăugat aproape 16 milioane de clienți noi doar în primele patru luni ale anului 2020. Ambele platforme au promovat selecții de emisiuni pe care oamenii le cunosc și le plac, cum ar fi Friends and The Simpsons. Urmând o abordare similară, Apple TV+ speră să devină un concurent mai puternic pe piața serviciilor de streaming și, eventual, să-și extindă acoperirea în mai multe regiuni ale lumii.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News