Ce s-a întâmplat în fiecare minut pe internet în 2014

Autor: Cătălin Niţu 20.01.2015
Ce s-a întâmplat în fiecare minut pe internet în 2014

Internetul este acum peste tot. Este aproape imposibil să ne ferim de expunerea la un serviciu online sau altul în fiecare zi, fie că vorbim despre reţele de socializare, canale de informare sau consumul de conţinut multimedia. De asemenea, utilizarea internetului pare să fie într-o continuă creştere. Dacă în 2013 existau doar 2,7 miliarde de utilizatori, în 2014, această cifră a depăşit trei miliarde şi nu pare să se oprească aici. În cazul în care vă întrebaţi ce se întâmplă în fiecare minut pe internet, acum aveţi răspunsul.

În 2014, 40,4% din locuitorii planetei au accesat internetul. Această statistică poate că nu pare impresionantă, însă există multe locuri de pe planetă unde nu există acces la internet. Faptul că ne apropiem de procentul de 50% era de neconceput în urmă cu doar câţiva ani şi cu siguranţă vom atinge acest prag în viitorul apropiat.

Site-ul Techspartan a adunat statistici din multe surse credibile precum Radicati, Google, Statista şi Internetworldstats, pentru a realiza un infografic comparativ între utilizarea internetului în 2014 faţă de 2013. Pentru comparaţie au fost folosite servicii precum Facebook, Instagram, Twitter, Pintrest şi Vine, alături de Google, YouTube, iTunes, Spotify şi Amazon. Rezultatele sunt în toate situaţiile mai mari, fiecare dintre acestea înregistrând trafic ridicat în anul care tocmai s-a încheiat.

Facebook a înregistrat în 2014 600.000 de autentificări în fiecare minut de anul trecut, spre diferenţă de 461.805 accesări în 2013. Instagram aproape că şi-a dublat popularitatea de la an la an, numărul fotografiilor publicate în fiecare minut crescând de la 38.000 la 67.000. Deşi Twitter a încetat să atragă foarte mulţi utilizatori noi, cei care folosesc serviciul par să devină mult mai activi. Numărul de tweet-uri pe minut a crescut de la 347.000 la 433.000 în 2014. Vine a reuşit să primească 450 de upload-uri pe minut, faţă de 360 în 2013, iar Google a rămas aproape constant cu 4,19 milioane de căutări pe minut, de la 4,11 în anul precedent.

YouTube în schimb a explodat în 2014. În fiecare minut, utilizatorii au încărcat 306 ore de conţinut video. Această cifră este de-a dreptul impresionantă, având în vedere că în 2013 în fiecare minut se urcau doar 103 ore de conţinut. Practic, traficul de upload de pe YouTube a crescut de trei ori pe parcursul unui singur an. Şi iTunes pare să fie mult mai popular acum decât era în 2013, numărul de melodii descărcate în fiecare minut crescând de la 37.000 la 50.200.

Curios este că şi e-mail-ul, un serviciu pentru care există mult alternative în zilele noastre şi care ar părea că este în declin, a reuşit să crească de asemenea. În 2014 au fost trimise 136.319.444 mesaje prin poştă digitală în fiecare minut, în creştere de la 127.013.889.

Cert este că internetul şi serviciile accesibile prin intermediul său sunt din ce în ce mai populare şi devin indispensabile pentru noi, fiind metoda principală prin care conţinutul multimedia este consumat zi de zi pentru mulţi.