Conferinţa Gândul e-Commerce. Black Friday 2014 a fost însoţit de mii de plângeri ale consumatorilor

24.03.2015
Conferinţa Gândul e-Commerce. Black Friday 2014 a fost însoţit de mii de plângeri ale consumatorilor

În 2014, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit 3.168 de reclamaţii de la consumatori care au făcut cumpărături online, comparativ cu aproximativ 1.000 în 2013, a declarat Marius Alexandru Dunca, preşedintele instituţiei, la conferinţa Gândul e-Commerce.

Potrivit lui Dunca, triplarea numărului de sesizări reflectă creşterea comerţului online din România, dar şi a nivelului de informare a consumatorilor privind drepturile lor. Şeful ANPC a spus că 90% din aceste sesizări sunt întemeiate, iar cele mai multe au fost înregistrate de Sărbători şi cu ocazia Black Friday. „Clienţii mediului online sunt mai informaţi, mai critici şi mai exigenţi”, a declarat Dunca.

Cele mai multe reclamaţiile (25% din total) făcute de consumatori au avut legătură cu faptul că produsul primit nu a corespuns cu cel prezentat. Au fost, de asemenea, comune reclamaţiile privind nerespectarea termenului de livrare, nerespectarea termenului de remediere şi depăşirea termenului de rambursare. 

Marius Alexandru Dunca a făcut apel şi la comercianţii online să informeze ANPC privind firmele concurente care încalcă legea, deoarece este vorba de „concurenţă neloială”. Mai mult, el a invitat mediul de afaceri să „se aşeze la masă” cu ANPC, pentru a beneficia de consiliere şi a dezvolta comerţul online local. „Scopul ANPC nu este acela de a amenda mediul de afaceri”, a spus Dunca.

Per total, ANPC a aplicat în 2014 amenzi de peste 107 milioane lei furnizorilor de bunuri şi servicii şi a acordat cetăţenilor păgubiţi despăgubiri de 6,84 milioane de lei, potrivit raportului de activitate.

Citiţi mai mult pe Gandul.info.