Copiază Bing rezultatele din Google?

Autor: George Adrian Olteanu 02.02.2011
Copiază Bing rezultatele din Google?

Google a lansat la începutul acestei luni un
atac direct la adresa Microsoft, pe piaţa motoarelor de căutare.
Acuzele se referă la faptul că rezultatele din motorul de
căutare Bing
(dezvoltat de Microsoft) sunt copiate
după cele din Google
, prin folosirea unor instrumente ce
monitorizează căutările utilizatorilor Google şi le adaptează apoi
pentru Bing.

Este cunoscut faptul că Bing nu are încă un algoritm de
căutare foarte bine pus la punc
t, iar primele rezultate
din pagină ne lasă reci în numeroase cazuri. Cu alte cuvinte, nu
sunt atât de relevante precum ne-am dori (personal, am probat Bing
şi nu am fost mulţumit de rezultate). Dacă folosiţi Bing şi aţi
sesizat o schimbare bruscă în bine, iată o ipoteză Google care ar
putea explica ceea ce s-a întâmplat.

Google spune că Microsoft, în loc să îmbunătăţească algoritmii
(lucru care nu se face peste noapte), trişează şi fură
practic paginile de rezultate Google
, afişându-le apoi în
Bing. Sigur, nu sunt afişate toate paginile identic, ci doar
rezultatele din top – cele care contează până la
urmă.

În sprijinul acestor afirmaţii, Google a cules probe încă de
anul trecut, probe prin care acum încearcă să demonstreze că
Microsoft fură. A aranjat chiar şi o capcană pentru gigantul din
Redmond, generând 100 de căutări sintetice cu pagini de
rezultate prestabilite
. Dintre acestea, aproximativ 9%
s-au regăsit perfect în motorul Bing.

Un exemplu concret este căutarea ce conţine termeni
scrişi eronat
, termeni pe care Google îi analizează şi pe
baza cărora generează apoi sugestii. Rezultatele sunt afişate în
funcţie de sugestia pe care Google o consideră corectă. S-a
observat că şi Bing dă aceleaşi rezultate în topul paginii, pe
aceiaşi termeni scrişi eronat (observaţi cele două capturi de
jos).



Dacă în cazul termenilor ce au o scriere cât de cât apropiată de
cea corectă Microsoft nu poate fi acuzată de faptul că oferă
aceleaşi rezultate, în situaţia în care Google a probat cu
un termen fără nicio logică
(exemplu:
mbzrxpgjys) faptul că primele rezultatele din Bing
sunt identice ridică serioase semne de întrebare.


Microsoft respinge acuzaţiile şi spune că are proprii
algoritmi şi propriile metode de generare a paginilor de
rezultate
.

În momentul de faţă, adversarii se studiază ca într-un meci de
fotbal cu două echipe care nu se cunosc. Nici măcar Google care a
deschis conflictul nu se grăbeşte să ia măsuri decisive. De fapt,
încă încearcă să stabilească dacă este legal sau nu ce face
Microsoft
. Tot ce se poate spune, în cazul în care
ipotezele Google sunt adevărate, este că gigantul din Redmond nu e
fair-play. Până la proces mai e cale lungă. Şi, ca de obicei,
astfel de procese se încheie repede cu o înţelegere de ambele
părţi.

Pe noi ca utilizatori de rând nu ne afectează în mod direct
cum anume îşi optimizează Microsoft motorul de
căutare
, dar pe Google da.

Dacă Bing este o copie a Google, atunci este clar că există un
potenţial de utilizatori (ce-i drept mic) care ar putea opta pentru
acest motor de căutare, fiind mulţumiţi de rezultatele afişate.
De migrat de la Google la Bing nu se prea pune
problema
decât în măsura în care 0,01% este considerat un
procent semnificativ.