Cum să Eviți Conversiile False în Google Analytics

Autor: Alex Manole 01.09.2021
Cum să Eviți Conversiile False în Google Analytics

Google Analytics este una dintre cele mai uimitoare unelte de control și măsurare a rezultatelor de care poate beneficia un site, iar frumusețea este că unealta este și una complet gratuită. Google Analytics îți oferă date foarte importante care țin de traficul din site-ul tău, începând de la numărul de utilizatori, la rata de respingere și chiar la conversii. Fiecare dintre aceste date contează foarte mult pentru afacerea ta, deoarece ele constituie indicatori importanți de performanță ai afacerii la nivel de interacțiune cu site-ul.

Ce sunt conversiile?

Prin conversii se înțeleg activitățile ce vizează o interacțiune cu site-ul tău, de la o simplă abonare la newsletter, la vizionarea unui clip video, la parcurgerea unui material, petrecerea unui anumit timp pe o pagină din site și până la cel mai important țel și anume achizițiile. Conversiile trebuie urmărite în detaliu, iar pentru a face acest lucru este important să setezi și goal-urile potrivite activității tale.

Setarea goalurilor în Google Analytics nu este dificilă de realizat. Este nevoie însă de datele la acces la cont și la de deținerea funcției de administrator în cadrul acestuia, pentru a opera modificările. Poți defini ca goal orice acțiune pe care vrei să o urmărești. Setarea acestor țeluri are în vedere urmărirea comportamentului utilizatorilor în raport cu site-ul tău.

Ce înseamnă conversii false?

Conversiile care nu reflectă realitatea și care evidențiază acțiuni ireale, care nu s-au petrecut, poartă numele de conversii false. Acestea pot apărea uneori, iar ele sunt de evitat deoarece pot modifica total felul în care sunt interpretate datele finale. Este important ca datele înregistrate să fie corecte, atât pentru evidențele tale interne, cât și pentru structurarea ulterioară a anunțurilor, în cazul în care vei dori să implementezi ads-uri care vizează targetarea unui grup analizat.

Pentru a putea evita conversiile false ar trebui mai înainte să verifici dacă site-ul tău funcționează în parametrii corecți. Va trebui să verifici așadar următoarele aspecte.

Înregistrarea traficului de pe pagini relevante

Atunci când vrei să ai o imagine clară asupra conversiilor este normal să urmărești înregistrarea traficului doar pe paginile relevante. Formularele de contact, paginile cu newslettere sau paginile ce conțin fișiere disponibile pentru descărcare ar trebui să fie o prioritate pentru această urmărire.

Acest lucru poate fi setat cu ușurință urmând traseul Conversions – Goals – Reverse Goal Path. Aici vei putea observa URL-ul paginilor care înregistrează conversii și numărul de useri. Așa cum este firesc, orice activitate suspectă, pe care o poți identifica ca neaparținând setărilor uzuale, înseamnă o raportare a unor conversii false.

Înregistrarea traficului direct din paginile de conversie

Google Analytics este un instrument puternic de analiză, iar din acest motiv trebuie să fii atent la modul în care setezi goal-urile site-ului tău. Erorile se pot strecura cu ușurință, mai ales dacă te ocupi de aceste setări în regie proprie. Ar trebui să ai în vedere conlucrarea cu o agenție de marketing care să te ajute să verifici dacă implementarea codului Analytics este corectă, astfel încât această unealtă să poată face înregistrările corecte.

Linkuri spre paginile de conversie în site

Uneori, din simple erori se pot introduce oriunde în site linkuri spre paginile de conversie. Acest trafic de asemenea va fi monitorizat și contorizat, în consecință afișat ca și conversie, însă ea nu este una reală, așa cum ar fi firesc. Teoretic, drumul către pagina de conversie urmează o serie de pași, pe care dacă inserăm un link oriunde în site, utilizatorul nu îl mai parcurge. Chiar și așa însă, dacă pagina respectivă (spre exemplu coșul de cumpărături) este setată ca goal atunci vei vedea că traficul este înregistrat ca fiind o conversie.

Utilizatori care intră direct în pagini de conversie

În marketing există un instrument foarte important pe care îl numim pâlnie de vânzări (funnel). Cunoașterea pâlniei de vânzări te va ajuta să îți dai seama în timp util dacă există probleme la nivelul raportărilor conversiilor. Pentru a evita orice problemă legată de intrarea automată a utilizatorilor direct în paginile de conversie este nevoie să stabilești o etapizare sau o secvență de pași de înregistrare.

Din panoul de control Admin, poți alege View și mai apoi Segments. Construirea de segmente va ajuta la reducerea raportărilor false deoarece vei avea o evidență clară cu privire la utilizatorii care parcurg pașii setați. Orice altă raportare în afară de cea definită de tine prin blocurile de segmentare va reprezenta în acest caz o raportare falsă, iar tu vei fi nevoit să analizezi așadar motivele pentru care se întâmplă acest lucru.

De ce este nevoie de o verificare a conversiilor false?

Fără a știi exact care este nivelul conversiilor în site-ul tău nu vei avea cum să știi dacă strategiile tale de promovare și marketing sunt eficiente. De asemenea, un trafic fals spre paginile de conversie analizat în site este responsabil de o modificare totală a datelor raportate, iar acest lucru contează enorm mai ales în cazul în care rulezi anunțuri plătite care au link-uri care conduc utilizatorii în mod greșit. Va trebui în acel caz să oprești sau să pui pe pauză anunțurile și să remediezi problema, pentru a înregistra datele în mod corect. De asemenea, poți lucra și la tipul link-urilor, modificându-le în link-uri nofollow (care nu se urmăresc sau care nu conduc spre o anumită pagină).

Este important să analizezi continuu înregistrările și la primul semn de suspiciune să demarezi analiza situației, pentru a vedea exact care sunt problemele apărute. Evitarea problemelor ce țin de conversiile false necesită în primul rând o cunoaștere foarte bună a platformei de Google Analytics și o definire corectă a goal-urilor. De asemenea este nevoie de monitorizare și de mobilitate în ceea ce privește analizarea rezultatelor.

Conlucrarea cu specialiștii în domeniu te va ajuta să eficientizezi procesele de monitorizare și control și de asemenea te va ajuta să îți stabilești mult mai bine goal-urile. Ia și tu decizia de a evita conversiile false și folosește fiecare resursă de care dispui pentru a-ți crește afacerea și pentru a o monitoriza cât mai bine.