După hashtag-uri, Facebook va prelua de la Twitter şi Trending Topics

Autor: Dorian Prodan 08.08.2013
După hashtag-uri, Facebook va prelua de la Twitter şi Trending Topics

Facebook a anunţat ieri o modificare care va afecta modul de afişare din News Feed prin selectarea şi poziţionarea preferenţială a  conţinutului mai vechi care beneficiază încă de atenţia utilizatorilor, iar dacă nu vă place ideea companiei de a vă spune ce trebuie să vedeţi, viitorul Trending Topics nu vă va face prea fericiţi.

Facebook deja a făcut un pas pe teritoriul rivalului Twitter prin implementarea hashtag-urilor, marcajele speciale care permit indexarea, gruparea şi căutarea în timp real a conţinutului relevant, iar Trending Topics este pasul următor.

Spre deosebire de opţiunea Story Bump care a fost anunţată ieri, Trending Topics nu va promova doar conţinutul urmărit de utilizator sau prietenii săi, ci va selecta cele mai fierbinţi subiecte discutate la nivelul întregii reţele Facebook. Funcţionând similar cu opţiunea Trends din Twitter, această viitoare facilitate va indexa şi va promova cele mai des discutate subiecte de pe Facebook , iar accesarea câmpului text în care acestea sunt promovate va oferi acces atât la discuţiile prietenilor şi ale persoanelor străine pe marginea acestora.

În acest moment, opţiunea este testată doar cu un număr redus de utilizatori şi doar pe versiunea pentru telefoane mobile a site-ului, însă aceasta va ajunge, până la urmă, în interfeţele Web şi aplicaţiile pentru mobil. Ideea din spatele implementării hashtag-urilor a fost aceea de a oferi acces direct la reacţiile utilizatorilor la diverse evenimente sau subiecte, iar Trending Topics merge mai departe, sugerând chiar el subiectele, fie că vă plac sau nu.

Tags: