Facebook încearcă să combată Twitter cu Signal, o componentă dedicată jurnaliştilor

Autor: Cătălin Niţu 18.09.2015
Facebook încearcă să combată Twitter cu Signal, o componentă dedicată jurnaliştilor

Twitter a devenit o unealtă foare bună pentru jurnalişti, serviciul oferind tot timpul informaţii proaspete din surse personalizate cu ajutorul listelor. Facebook încearcă acum să câştige teren şi pe acest front, cu o componentă numită Signal, dedicată jurnaliştilor. Reţeaua de socializare va livra mai multe fluxuri de ştiri populare folosind algoritmii Facebook şi Instagram, însă nu va favoriza anumite subiecte sau surse, oferind totul într-o listă cronologică.

Fiind o unealtă pentru jurnalişti, Signal nu este accesibil tuturor. Pentru a avea acces la ceastă componentă din Facebook, cei interesaţi trebuie să îşi înscrie contul pentru a verifica dacă sunt eligibili. Este necesar un nume, un link către cont, o adresă de e-mail de serviciu şi o descriere a publicaţiei pentru care lucrează. Odată înscris, Facebook va oferi detalii despre furnizarea accesului la Signal prin intermediul e-mail-ului de serviciu.

Există posibilitatea de a căuta informaţii după anumiţi termeni sau hashtag-uri, posibilitatea de a sorta fluxurile de ştiri după popularitate, după domeniul căruia se adresează informaţiile şi chiar după subiect (un anume politician, artist, autor, atlet, etc.). Facebook Signal este doar o nouă componentă a reţelei de socializare al cărei scop este să acopere o nişă populară din oferta competitorilor.