Facebook pregătește Live Audio, o clonă a platformei rivale Clubhouse

Autor: Aurelian Mihai 24.03.2021
Facebook pregătește Live Audio, o clonă a platformei rivale Clubhouse

Păstrând tradiția, compania lui Mark Zuckerberg copiază ceea ce nu poate cumpăra pe de-a-ntregul. Astfel, Facebook Live Audio imită funcționalitatea platformei de socializare emergente, Clubhouse.

Primele zvonuri despre Facebook Live Audio au apărut încă din luna februarie, noua ramură a rețelei Facebook urmând să imite modul de funcționare bazat pe conținut exclusiv audio, oferit de platforma rivală Clubhouse.

Încă neanunțată oficial, noua funcționalitate a fost activată în aplicația Facebook pentru mobil de un dezvoltator pe nume Alessandro Paluzzi, acesta livrând mai multe capturi de ecran și câteva impresii la cald. Astfel noua funcționalitate urmează să fie integrată în Messenger Rooms, o platformă Facebook similară cu Zoom, care oferă deja suport pentru conversații audio și video. Curând, utilizatorii vor găsi în aplicație o nouă opțiune pentru sesiuni Live Audio, de folosit atunci când vrei să comunici cu un număr mare de persoane simultan, în formă audio. Similar cu Clubhouse și Twitter Spaces.

Odată ce o sesiune Live Audio este creată, vei putea invita alți utilizatori să se alăture conversației printr-o postare pe Facebook, mesaj direct pe Messenger sau prin distribuirea unui link public. Imaginile de profil ale utilizatorilor din acea cameră sunt afișate într-o formă circulară și vor fi separate între vorbitori, urmăritorii acestora și simplii spectatori, la fel ca pe Clubhouse.

Facebook Live Audio

După cum a subliniat Paluzzi, aceasta este doar o interfață neterminată care nici măcar nu este funcțională în acest moment, forma de prezentare finală putând diferi de cea ilustrată în capturile de ecran. Cu toate acestea, asemănarea cu rivalul Clubhouse este de necontestat, Facebook Live Audio apărând ca o imitație fără prea multe ocolișuri.

Clubhouse a depășit luna trecută 8 milioane de instalări pe App Store, fiind de așteptat ca și alte companii să încerce să profite de interesul pentru acest gen de aplicație, lansând imitații mai mult sau mai puțin reușite.