Facebook şi Samsung pun bazele primei reţele de socializare VR

Autor: Cătălin Niţu 10.03.2016
Facebook şi Samsung pun bazele primei reţele de socializare VR

Parteneriatul dintre Samsung şi Facebook pe piaţa de realitate virtuală a ajuns la un nou nivel. Cele două companii au pus bazele unei noi reţele de socializare, exclusivă momentan utilizatorilor de Gear VR. Aceasta clădeşte pe baza aplicaţiei Oculus pentru smartphone-uri Samsung, care oferea deja posibilitatea de a viziona conţinut video sau de a rula câteva jocuri VR în multiplayer, însă acum totul primeşte integrare cu Facebook.

Fiind disponibilă doar pentru Gear VR, singurele smartphone-uri compatibile sunt cele trei modele Galaxy S6 (standard, edge şi edge+), Galaxy Note 4 şi noile Galaxy S7 şi S7 edge. Fiecare utilizator va avea astfel un profil personal, bazat în parte pe profilul de Facebook, toate activităţile viitoare fiind legate de acesta. De asemenea, integrarea cu giganta reţeaua de socializare va oferi posibilitatea de a primi recomandări pentru noi clipuri video la 360 de grade, bazate pe paginile pe care le urmăreşti zi de zi. Evident, o parte din conţinutul disponibil în aplicaţia Oculus VR, precum clipurile video, va putea fi publicat pe Facebook pe profilul personal.

Oculus va lansa şi un nou joc multiplayer pentru Gear VR numit Social Trivia, cu această ocazie, cât şi un joc multiplayer pentru headset-ul Samsung numit Herobound: Gladiators. Contul de Facebook va putea fi conectat în aplicaţiile Oculus Social şi Oculus Video începând de săptămâna viitoare şi probabil că odată cu popularizarea Oculus Rift pe PC, reţeaua de socializare VR va fi disponibilă şi pe PC-uri.