Fără rezultate sponsorizate la căutările pe Google?

14.10.2025
Fără rezultate sponsorizate la căutările pe Google?

Nimănui nu-i plac reclamele afișate atunci când îi este lumea mai dragă în cadrul unei sesiuni de navigare pe Internet. Totuși, în cazul motorului de căutare Google, ne-am obișnuit cu așa-zisele “rezultate sponsorizate”, tot un soi de reclame legate de subiectul căutării, care sunt afișate deja de zeci de ani, încă din 1998. Mai mult, aceste rezultate sponsorizate arată relativ similar cu cele normale, deci, măcar din punct de vedere estetic, nu deranjează atât de mult. Ei bine, Google are de gând să schimbe modul în care sunt afișate aceste rezultate sponsorizate.

Nu este schimbat numărul de astfel de reclame… rezultate sponsorizate pe care le veți întâlni la o căutare pe Google, și nici formatul acestor rezultate nu va fi modificat. Pe de altă parte, acea etichetă „Sposored posts” va fi considerabil mai mare, mai vizibilă, pentru a face mai ușor diferența dintre rezultatele oferite drept reclame și cele reale, organice. De asemenea, eticheta „Sponsored posts” va rămâne pe ecran chiar dacă scrollați în jos, atât timp cât sunt încă afișate rezultatele sponsorizate ale unei căutări pe Google.

Ascundeți rezultatele sponsorizate

Vin însă și veștile bune: Google va implementa și un buton – „Hide sponsored results” – cu ajutorul căruia, ați ghicit, veți putea ascunde rezultatele sponsorizate pentru a vă concentra pe link-urile care vă interesează cu adevărat. Totuși, acest buton „Hide sponsored results” va fi plasat la finalul listei de „Sponsored posts”, deci va trebui să treceți măcar o dată prin aceste rezultate sponsorizate pentru a le putea închide.

Google rezultate sponsorizate
Foto: Google

Având în vedere însă cum sunt influențate acum căutările Google atât de tab-ul AI Mode, dar și de răspunsurile rapide oferite cu AI (AI Overview), sincer, nu știu câtă importanță mai au rezultatele clasice, îngropate undeva sub cele livrate de AI și, bineînțeles, cele sponsorizate. Însă implementarea acestei unelte de management minim al rezultatelor sponsorizate nu poate fi interpretată decât drept o mutare în direcția corectă a celor de la Google.

Sursa: Android Authority

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cosmin Aionita
Cosmin Aionita
Cosmin Aioniță este unul dintre cei mai experimentați jurnaliști din România în domeniul jocurilor video. Pe lângă Go4Games, de-a lungul anilor și-a adus contribuția la revistele XtremPC, LEVEL și Nivelul 2, a colaborat cu Eurogamer România și a co-prezentat unul dintre cele mai longevive ... citește mai mult