Gama iPad, desemnată ˝veriga slabă˝ în prognozele IDC privind vânzările de tablete

Autor: Aurelian Mihai 13.03.2015
Gama iPad, desemnată ˝veriga slabă˝ în prognozele IDC privind vânzările de tablete

Potrivit estimărilor companiei de analiză IDC, vizând progresul pieţei tabletelor de-a lungul unui interval de 5 ani, anul 2015 va aduce o creştere a vânzărilor de numai 2.1% comparat cu anul anterior, pentru un total de 234.5 milioane tablete livrate până la finalul acestui an.

Ca şi anul trecut, gama tabletelor cu Android este aşteptată să fie principalul factor de creştere, platforma iOS continuând să piardă teren şi în 2015, perspectiva pe termen lung fiind o diminuare a cotei de piaţă de la 27.6% în prezent, la nu mai mult de 23% până în anul 2019.

Gama iPad, desemnată ˝veriga slabă˝ în prognozele IDC privind vânzările de tablete

Într-o declaraţie nu tocmai optimistă făcută cu ocazia ultimului raport privind câştigurile realizate în intervalul Q1 2015, însuşi CEO-ul Apple Timp Cook şi CFO-ul Luca Maestri au atenţionat investitorii că vânzările de tablete iPad nu au perspectiva unor creşteri dramatice în perioada următoare. Totuşi, potrivit unor zvonuri, Apple va face o nouă încercare pentru revigorarea vânzărilor de tablete, lansând două modele iPad în viitorul apropriat: iPad Pro cu ecran de 12.9˝ şi procesor A8X, cât şi un model iPad mini 4, prevăzut cu senzor de amprente Touch ID, modul WiFI 802.11ac şi motorizat de un procesor Apple A8.

În schimb, aceeaşi prognoză arată un viitor promiţător pentru Microsoft, a cărei ofertă de tablete ar urmă să ajungă la o cotă de 14.1% în 2019, faţă de 5.1% cotă de piaţă în 2015, propulsată în principal de entuziasmul stârnit în jurul noului sistem de operare Windows 10, perceput drept superior la capitolul productivitate şi suport multi-platformă.

O altă prognoză IDC anunţă şi o accelerare a scăderii vânzărilor de PC-uri, cu 4.9% în 2015 faţă de anul anterior, rezultând un volum de 293.1 milioane PC-uri livrate până la finalul acestui an. Factori determinanţi pentru acest parcurs sunt întărirea dolarului, al cărui cost de conversie se regăseşte în preţul PC-urilor vândute în multe regiuni ale lumii, cât şi amânării deciziei de cumpărare în aşteptarea următoarei versiuni Windows, programată pentru lansare în această toamnă. Anticipând mersul pieţei, Intel a anunţat deja o ajustare a prognozei privind veniturile realizate în intervalul Q1 2015, în scădere cu 900 milioane dolari până la 12.8 miliarde dolari.