Google ajustează regulile Play Store, interzicând aplicațiile care afișează reclame full-screen, sau care imită alte aplicații celebre

02.08.2022
Google ajustează regulile Play Store, interzicând aplicațiile care afișează reclame full-screen, sau care imită alte aplicații celebre

Am putea spune că măsura trebuia luată cu mult timp în urmă, evitând „poluarea” Play Store cu nenumărate aplicații „clonate” după alte selecții foarte populare, respectiv, aplicații ce au ca „funcție” principală afișarea cât mai multor reclame, inclusiv în modul full-screen.

Magazinul Google Play evoluează pentru a rezolva unele dintre cele mai mari probleme cu aplicațiile Android. Cele mai recente modificări ar trebui să descurajeze publicarea de aplicații Android de foarte slabă calitate, adresând în mod direct practica clonării de aplicații existente și căpușarea cu reclame prea agresive, care compromit experiența în utilizare.

În mod absurd, în magazinul Play Store există selecții care „plagiază” chiar și aplicațiile Google oficiale, duplicând logo-ul  și numele acestora, cu doar minime modificări care trec complet neobservate pentru utilizatorii mai puțin experimentați.

O altă ajustare a regulilor Play Store permite utilizatorilor să își anuleze abonamentele oferite într-o aplicație. Începând cu 30 septembrie, aplicațiile trebuie să ofere o „metodă online, ușor de utilizat, de a anula abonamentul” sau un link către Centrul de abonamente Google Play. Cu toate acestea, este responsabilitatea dezvoltatorului să informeze utilizatorii cu privire la politicile de rambursare a abonamentelor deja plătite.

Tot din 30 septembrie, dezvoltatorii de aplicații nu mai pot folosi acel tip de reclame full-screen, care apar aleatoriu în timpul jocului sau în timpul ecranului de încărcare al unei aplicații. Totuși, Google admite unele excepții:

„Această politică nu se aplică reclamelor cu recompensă care sunt înscrise în mod explicit de către utilizatori (de exemplu, un anunț pe care dezvoltatorii oferă în mod explicit unui utilizator să-l vizioneze în schimbul deblocării unei anumite funcții de joc sau a unui conținut).”

Altfel spus, aplicațiile care folosesc reclamele full-screen drept mijloc de promovare sunt lăsate în pace, atât timp cât utilizatorii sunt informați de această practică și sunt de acord să participe, în schimbul deblocării anumitor funcții.