Google ar putea introduce bannere cu reclame în paginile cu rezultate Google Search

Autor: Aurelian Mihai 24.10.2013
Google ar putea introduce bannere cu reclame în paginile cu rezultate Google Search

Încălcând o promisiune mai veche făcută de Marissa Mayer în anul 2005, în calitate de vicepreşedintă a diviziei produse de căutare, Google testează introducerea de bannere publicitare în pagina cu rezultate Google Search, direcţionate pe baza termenilor de căutare folosiţi.

Google introduce bannere cu reclame în pagina cu rezultate Google Search

În mesajul postat pe blog-ul oficial, Marissa Mayer promitea că nu vor fi reclame în pagina de start Google sau paginile cu rezultate la căutări, iar utilizatorii nu vor fi agresaţi niciodată cu bannere stridente ce apar în paginile Google. Totuşi, în paginile cu rezultate Google Search au putut fi observate mesaje publicitare de mari dimensiuni ce sacrifică o porţiune generoasă din spaţiul util pe ecran. După cum arată şi exemplul de mai sus, pe lângă logo-ul companiei plătitoare şi link-ul către homepage sunt furnizate şi o sumedenie de link-uri pentru serviciile acesteia.

Google a crescut dimensiunea maximă a imaginilor acceptate pentru link-uri sponsorizate

Potrivit declaraţiilor unui purtător de cuvânt din cadrul companiei, reclamele incluse în paginile cu rezultate Google Search au fost prezentate în mod experimental, doar unui număr redus de utilizatori din Statele Unite. Însă testul făcut vine după ce Google a crescut limita privind dimensiunea maximă a imaginilor acceptate pentru link-uri sponsorizate, efectul fiind transformarea acestora în adevărate bannere publicitare sub deghizare. Drept urmare, putem specula că actualul experiment reprezintă de fapt o avampremieră pentru o nouă relaxare a politicilor de promovare prin reclame, ce va fi pusă în practică la momentul potrivit.

Tags: