Google ne va permite să comandăm mâncare direct din pagina cu rezultate Google Search

Autori: Aurelian Mihai, Liviu - Andrei Mihai 08.05.2015
Google ne va permite să comandăm mâncare direct din pagina cu rezultate Google Search

Disponibil deja utilizatorilor din Statele Unite, sistemul permite celor care folosesc Google Search pentru a descoperi restaurante şi feluri de mâncare interesante să plaseze comenzi direct din interfaţa motorului de căutare.

Spre exemplu, dacă cineva accesează Google Search pentru a căuta un restaurant, iar localul găsit oferă servicii de livrare prin unul dintre furnizorii suportaţi, opţiunea “plasează o comandă˝ va fi afişată în caseta cu informaţii, alături meniul în variantă online, programul de lucru şi adresa de contact. Mai departe, este prezentată o listă cu serviciile de livrare care acoperă locaţia în care ne aflăm, datele necesare pentru lansarea comenzii fiind introduse pe website-ul furnizorului selectat.

Google ne va permite să comandăm mâncare direct din pagina cu rezultate Google Search

Lucrând în parteneriat cu Google, companiile din industria alimentară specializate în livrări la domiciliu au de câştigat de pe urma unei mai bune expuneri în listele cu rezultate la căutări. În schimb, gigantul american are ocazia să-şi extindă influenţa într-un nou domeniu aflat în plină expansiune, colectând totodată şi mai multe informaţii despre utilizatori săi.

Serviciile oferite de Google sunt sprijinite şi de startup-uri ca Seamless şi Grubhub, oferind liste de meniuri cu selecţii de la mai multe restaurante, a căror accesare direcţionează utilizatorii către motorul Google Search pentru aflarea mai multor informaţii. Oferind opţiune pentru comandă directă, Google atrage vizitatorii în paginile motorului său de căutare, unde poate colecta informaţii despre preferinţele culinare, restaurantele de care aceştia sunt interesaţi şi serviciile de livrare preferate. Mai târziu, informaţiile colectate sunt adăugate la profilul de utilizator, ajutând la ˝optimizarea˝ reclamelor afişate şi deschizând noi oportunităţi pentru promovare.

Deocamdată, Google nu fixat un calendar pentru extinderea acestui serviciu pe teritoriu european, însă asta nu exclude posibilitatea ca o decizie în acest sens să fie luată la o dată ulterioară.

Tags: