Google promite că nu se va mai inspira din istoricul de navigare Chrome pentru afișarea de reclame

Autor: Aurelian Mihai 03.03.2021
Google promite că nu se va mai inspira din istoricul de navigare Chrome pentru afișarea de reclame

Google anunță că va abandona cea mai la îndemână unealtă pentru selectarea de reclame personalizate, istoricul de navigare Chrome.

Google a promis deja că va dezactiva fișierele cookie livrate de alte site-uri decât cel accesat, în ideea că acestea sunt cel mai adesea folosite în scopuri ce nu au legătură cu funcționalitatea site-ului web sau interesele utilizatorului. Spre exemplu, companiile de publicitate apelează la fișiere cookie pentru deosebirea utilizatorilor și monitorizarea acestora pe măsură ce navighează de la un site la altul.

„Dacă publicitatea digitală nu evoluează pentru a răspunde îngrijorărilor tot mai mari ale oamenilor cu privire la confidențialitatea lor și la modul în care este utilizată identitatea lor personală, atunci periclităm viitorul internetului gratuit și deschis”, a scris managerul de produs Google, David Temkin, într-o postare pe blog.

istoricul Chrome

Potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center, 72% dintre internauți sunt de părere că aproape tot ceea ce fac în online este urmărit de agenții de publicitate, firme de tehnologie sau alte companii și 81% spun că potențialele riscuri cu care se confruntă din cauza datelor colecția depășește beneficiile. Google încearcă să adreseze acest subiect prin măsuri concrete, anul trecut anunțând pregătirile pentru eliminarea suportului pentru cookie-uri terțe din browser-ul Chrome. Însă pentru mulți, tocmai browserul web ridică cele mai mari suspiciuni, Google având din rolul de dezvoltator Chrome acces direct la datele utilizatorilor.

Potrivit Google, noile metode de agregare, anonimizare, procesare pe dispozitiv și alte tehnologii de păstrare a confidențialității oferă o soluție pentru înlocuirea identificatorilor individuali, cum sunt cei oferiți de fișiere cookie sau istoricul de navigare. Concret, noua strategie se concentrează mai puțin pe persoane cu identitate unică și mai mult pe mulțimi mari de oameni cu interese comune, în ideea de a livra în continuare publicitate relevantă fără a sacrifica experiența de navigare privată și sigură.

Tags: