Google Search poate evidenția acum rezultatele găsite direct în paginile web

Autor: Aurelian Mihai 04.06.2020
Google Search poate evidenția acum rezultatele găsite direct în paginile web

Încercând să simplifice modul în care accesăm informațiile care ne interesează, Google va evidenția de acum în paginile web fraza exactă care a generat potrivirea pe Google Search. Spre exemplu, la căutarea unei rețete pentru un anume fel de mâncare, Google ne va direcționa exact la porțiunea din text unde este menționată rețeta respectivă, fără să mai trebuiască să spicuim manual până la informația care neinteresează.

Noua funcționalitate este disponibilă prin intermediul căsuțelor Featured Snippets, afișate uneori la partea de sus a listei cu rezultate cu scopul de a oferi răspunsul cel mai popular la căutarea inițiată, fără să părăsim interfața motorului de căutare. De acum, prin click pe selecția extrasă suntem duși la secțiunea relevantă din pagina web, clar delimitată cu galben.

Aflată la stadiul de testare încă din anul 2018, noua funcționalitate este activă acum pe majoritatea browserelor web, cu excepția Apple Safari pentru desktop și Microsoft Edge.

Deși, aparent, pentru utilizatori sunt numai avantaje, strategia Google de a direcționa vizitatorii direct la informația din pagină pentru care au venit ar putea să nu „cadă” bine pentru companiile de publicitate. Având în vedere faptul că majoritatea site-urilor sunt optimizate considerând partea de sus a paginii ca zonă cu maximă vizibilitate, direcționarea vizitatorilor către alte zone din pagină ar putea să reducă numărul afișărilor de reclame. Pentru a adresa această problemă, autorii de conținut ar putea fi nevoiți să regândească modul de prezentare a informației, concentrând cuvintele cheie în porțiunile de text apropiate zonelor cu reclame.

Alternativ, modul de servire a reclamelor ar putea fi și el ajustat pentru a ține cont de poziția cerută la încărcarea paginilor accesate prin Google Search.

Tags: