Google Search aniversează 20 ani de existenţă primind numeroase îmbunătăţiri

25.09.2018
Google Search aniversează 20 ani de existenţă primind  numeroase îmbunătăţiri

Google sărbătoreşte cea de-a 20-a aniversare a motorului său de căutare aducând un număr semnificativ de îmbunătăţiri care ţin de aspectul interfeţei şi funcţionalitatea oferită.

Prezentate în cadrul unei mici conferinţe de presă ţinute la San Francisco, la finalul căreia gazdele evenimentului au refuzat obişnuita sesiune de întrebări şi răspunsuri cu jurnaliştii prezenţi, modificările pun accent pe folosirea tehnologiilor de inteligenţă artificială pentru alcătuirea de liste personalizate cu rezultate la căutări. Un posibil motiv pentru lipsa de interacţiune cu presa ar putea fi scandalul recent în care administratorii Google sunt acuzaţi că ajustează algoritmii motorului de căutare pe criterii de afinitate politică.

Prin modificările aduse, Google reuşeşte să acomodeze mai mult conţinut în interfaţa motorului de căutare. Spre exemplu, atunci când vizităm homepage-ul Google în versiunea pentru mobil vedem noua versiune Google feed, adăugată încă de anul trecut în aplicaţia pentru mobil. Google numeşte această funcţie ”Discover”, rolul său fiind de a scoate în faţă ştiri şi alte tipuri de conţinut relevant pentru tine, selecţionat pe baza preferinţelor şi activităţilor desfăşurate anterior.

Atingând partea de aspect, Google preia în interfaţa Google Search unele funcţii întâlnite la alte produse ale companiei. Spre exemplu, celebrele Activity Cards apar la începutul listei cu rezultate Google Search, arătând conţinut determinat pe baza căutărilor şi activităţi anterioare, determinat ca fiind potenţial „folositor” de algoritmii motorului de căutare. Cei care nu doresc să le fie reamintite unele dintre căutările anterioare pot şterge din listă cartonaşele respective. Alternativ, le pot păstra într-o colecţie separată pe cele care s-au dovedit folositoare.

Pentru căutările care vizează conţinut video, interfaţa Google Search va afişa şi cartonaşe ”Featured Video”, acestea redând secvenţe extrase din clipuri video relevante pentru subiectul căutat.

Un alt tip de cartonaşe sunt cele din categoria ”enhanced topics”, o sursă suplimentară de informaţii centrate pe un subiect anume.

Într-o mişcare ce a putea fi apreciată de fanii reţelelor Instagram, Snapchat şi chiar Facebook, Google introduce pentru motorul Google Search aşa numitele ”Stories”. Aflate deocamdată la stadiu experimental, acestea sunt compilaţii alcătuite din informaţii în formă text, video şi imagini, apărând la cuvinte de căutare foarte populare, cum ar fi numele unor celebrităţi, evenimente, destinaţii turistice, etc.

Şi tab-ul Image Search a primit unele ajustări, scoţând mai mult în evidenţă conţinutul în formă text. Sub capotă, algoritmii folosiţi la determinarea imaginilor care trebuie afişate prioritar au fost ajustaţi pentru a ţine mai mult seama de calitatea conţinutului din paginile respective, cât şi de prospeţimea acestuia.

Luând în vizor serviciul Linkedin, Google introduce şi o nouă funcţie pentru căutarea de job-uri, numită Pathways. Aparent, rolul acesteia este de a găsi utilizatorilor informaţii relevante pe teme de aptitudini şi opţiuni pentru formare profesională în zona în care se află, cât şi ofere de job-uri.

 

Tags:
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult