Google Search schimbă prioritatea la afişare a rezultatelor, scoţând în faţă site-urile cu versiune mobile bine optimizată

Autor: Aurelian Mihai 19.12.2017
Google Search schimbă prioritatea la afişare a rezultatelor, scoţând în faţă site-urile cu versiune mobile bine optimizată

Anunţată încă din luna noiembrie 2016, ajustarea priorităţii la afişare în listele Google Search pentru a favoriza site-urile cu versiune pentru mobil bine optimizată începe să-şi facă simţite efectele, paginile care nu respectă noile criterii impuse de Google rămânând cu şanse mai mici de a apărea la începutul listei.

Chiar dacă nu este apreciat de toţi utilizatorii, conceptul responsive design prezintă avantaje de necontestat când vine vorba de adaptarea interfeţei pentru afişarea pe ecranul dispozitivelor mobile. Ne place sa nu, site-urile bazate pe responsive design vor deveni o prezenţă comună, după ce Google a pus în aplicare un nou set de cerinţe care favorizează utilizatorii de smartphone.

Google va folosi de acum conţinutul din versiunea de mobil a site-urilor pentru indexare şi stabilirea priorităţii în lista cu rezultate, aducând în faţă selecţiile relevante pentru utilizatorii care folosesc acest tip de dispozitive. În paralel, Google „evaluează în mod independent site-uri pentru a stabili gradul de pregătire a acestora pentru indexare după criteriul mobile-first”, tranziţia fiind „atent urmărită de către echipa Google Search”.

În timp ce administratorii site-urilor deja optimizate nu au motive de îngrijorare, cei care încă păstrează vechea interfaţă ar trebui să consulte setul de recomandări pus la dispoziţie de Google:

  • Versiunea mobile a site-ului trebuie să includă conţinut de bună calitate (text, poze cu descrieri şi clipuri video) prezentat într-o formă uşor de indexat pentru motoarele de căutare
  • Structurarea datelor este importantă pentru indexare şi funcţiile de căutare apreciate de utilizatori, atât în versiunea pentru mobil cât şi cea pentru desktop. Adresele URL trebuie să fie actualizate corespunzător în ambele versiuni ale site-ului.
  • Câmpurile Metadata trebuie să fie prezente şi echivalente în ambele versiuni ale site-ului, ajutând indexarea eficientă a conţinutului.
  • Nu este necesară ajustarea modului de adresare a link-urilor către versiunea de mobil.
  • Site-urile care au versiuni de mobil în mai multe limbi trebuie să acorde atenţie link-urilor hreflang folosite în fiecare versiune, astfel încât acestea să vizeze adrese URL către site-uri mobile sau desktop în aceeaşi limbă.
  • Serverele folosite pentru găzduire web trebuie îmbunătăţite pentru a faţă traficului rezultat din indexarea versiunii pentru mobil, generat în plus faţă de versiunea pentru desktop. Având o singură interfaţă pentru mobil şi desktop, site-urile care folosesc responsive design nu sunt afectate.
Tags: