Google si la benzinarie!

27.11.2007
Google si la benzinarie!

Dupa ce a socat lumea cu implicarea in industria de telefonie mobila, Google s-a „bagat" in pompele de benzina americane. Gilbarco Veeder-Root, un producator de pompe de benzina cu interfata interactiva, a batut palma cu Google ca sa includa aplicatia Google Maps in softurile instalate la punctele de alimentare.

Cu alte cuvinte, dupa ce iti faci plinul, te joci pe ecranul tactil al pompei cu hartile Google ca sa gasesti unde e cel mai apropiat hotel, oras, restaurant etc. din imprejurimi. Dupa ce gasesti locul respectiv, poti sa apesi un buton ca sa imprimi indicatiile pas cu pas ca sa ajungi acolo. „Indicatiile primite de la pompa sunt mult mai sigure decat consultarea unor echipamente cu conectivitate la internet atunci cand esti la volan si mult mai utile decat cele venite de la un strain", spune Kirsten Paust, vice­pre­se­dinte al departamentului de retail al Gilbarco Veeder-Root.

Noua inter­fata de­nu­mita Applause func­tio­neaza pe un sistem de operare Linux – ce coin­cidenta! – ca si Android, viitoarea suita de aplicatii pentru mobil la care lucreaza Google im­preuna cu alte 33 de companii din industrie. Nu e prima isprava de genul asta prin lumea „pompelor multi­me­dia" de benzina. La inceputul anului, alt pro­ducator a­me­rican de pompe, Dresser Wayne, a pre­zen­tat la CES un nou model cu interfata in­terac­tiva care functio­neaza pe baza Windows CE de la Microsoft.

Automobilistul care zaboveste la benzinarie e intampinat cu tot felul de reclame pe un ecran color de 10,4 inci, poate tipari tot felul de cupoane care ii ofera reduceri la cine-stie-ce produs de pe tejgheaua benzinariei, descarca melodii MP3 contra cost si multe altele.

„In fiecare zi, zeci de milioane de americani isi petrec cate cinci minute pentru a-si umple rezervorul la pompa de benzina. Daca putem face din acele cinci minute cele mai productive momente din ziua respectiva, nu numai ca adaugam valoare experientei consumatorului, dar ii ajutam si pe retailerii de combustibil sa-si mareasca profiturile. Aceasta concentrare pe retail incepe deja sa traseze directia catre o noua viziune a ce poate sa insemne – si ar trebui sa insemne – alimentarea la o pompa de benzina", spune Neil Thomas, presedintele Dresser Wayne.