Google şi planul lor de a cuceri mediul didactic şi de afaceri

12.05.2011
Google şi planul lor de a cuceri mediul didactic şi de afaceri

După anunţurile oficiale de evenimentul Google I/O, câţiva
jurnalişti au avut posibiltatea să participe la un eveniment care
nu a fost dedicat utilizatorilor de rând. Şefii gigantului Google
au chemat reprezentanţi au unor companii mari şi persoane cu
influenţă din mediul didactiv pentru a le prezenta oferta didicată
acestor două segmente. Companiile şi şcolile vor putea
achiziţiona Chromebook-uri şi servicii Google cu abonamente lunare
pentru fiecare utilizator în parte.
Mai precis, companiile
vor plăti 28 $ pe lună per utilizator timp de trei ani, iar pentru
şcoli tariful este de 20 $ în aceleaşi condiţii.

Samsung Seria 5 Chromebook

Cei care au urmărit netbook-ul cu Chrome OS lansat cu ceva timp
în urmă ştiu că acesta avea componente de netbook. Noile
Chromebook-uri vor fi produse de Samsung şi Acer şi vor avea
componente şi performanţe similare.
În aceste condiţii,
cum justifică Google faptul că oferă netbook-uri companiilor? În
primul rând, faptul că Google acceptă o comandă minimă de 10
netbook-uri ne face să credem că se adresează în primul rând
companiilor mici sau unor departamente din companii mai mari. Cum
toate informaţiile vor fi stocate online pe serverele Google,
accesul la documente şi fişiere va fi mai facil pentru mai mulţi
utilizatori simultan.

Acer Chromebook

De asemenea, companiile pot folosi servere puternice pe care
utilizatorii să ruleze aplicaţii pretenţioase, precum Photoshop. Ei
le vor putea controla de pe Chromebook-uri cu ajutorul unei
aplicaţii numite Citrix Receiver. În schimbul abonamentului de mai
sus, companiile vor primi o linie directă pentru suport tehnic de
la Google, o consolă pentru managementul portabilelor. Un
alt avantaj al Chromebook-urilor este că nu necesită cheltuieli
pentru antivirus, aplicaţie pentru criptarea datelor sau pentru
back-up.
În principiu, întreţinerea acestor PC-uri va
costa foarte puţin companiile şi acesta va fi un factor foarte
important.

În viitorul apropiat vor fi disponibile două Chromebook-uri, aşa
cum am mai spus, însă clienţii vor putea alege între versiunea cu
WiFi şi cea cu 3G. Aceasta din urmă vor costa cu 3 $ mai mult pe
lună şi vor beneficia de un abonament iniţial cu un trafic de 100
MB în Statele Unite. Pentru Europa, detaliile legate de preţ nu au
fost încă stabilite. Rămâne de văzut în timp dacă iniţiativa celor
de la Google va fi bine primită de companiile mari şi dacă
avantajele Chromebook-urilor le vor depăşi pe cele ale
laptop-urilor de business
consacrate.