Google solicită adresele email colectate de alte companii, promiţând acestora beneficii

15.04.2015
Google solicită adresele email colectate de alte companii, promiţând acestora beneficii

Cunoscut mai ales pentru motorul său de căutare, Google este un colos şi între companiile de publicitate. Deţinător al unui vast portofoliu de servicii online interconectate, Google foloseşte informaţiile colectate despre utilizatori pentru a livra mesaje promoţionale personalizate, adaptate potrivit ariilor de interes şi cumpărăturile observate în trecut.

Potrivit dezvăluirilor făcute de publicaţia Wall Street Journal, Google poartă acum discuţii şi cu alte companii de publicitate din industrie, în speranţa de a obţine acces la arhivele cu adrese email colectate de acestea, totul pentru a optimiza şi mai bine mesajele publicitare livrate.

Google solicită adresele email colectate de alte companii de publicitate, promiţând acestora beneficii

Luând exemplul unui magazin retail specializat în comercializarea de echipamente pentru birou, cedarea listei cu adrese email aparţinând clienţilor care au achiziţionat recent imprimante ar permite aceluiaşi magazin şă-şi promoveze oferta de consumabile plătind pentru afişarea de reclame personalizate, atunci când foştii clienţi folosesc Google Search pentru a căuta cartuşe de schimb. Mesajele promoţionale pot fi personalizate suplimentar furnizând către Google detalii în plus, cum ar fi vârstă şi sex, respectiv istoricul cumpărăturilor de până acum.

Aparent, Google are nevoie de adresele email pentru a identifica publicul ţintă, completând mai departe cu istoricul colectat deja de pe urma folosirii serviciilor Gmail, YouTube şi Google Maps. Cât despre adresele non-Gmail, acestea pot fi conexate la fel de uşor dacă au fost asociate în trecut cu servicii Google, spre exemplu trecute ca adrese email secundare.

Potrivit sursei citate, promovarea va viza pentru început doar listele Google Search, nu şi bannere cu reclame inserate în pagini.

Avantajele pentru Google şi clienţii serviciilor sale de promovare sunt evidente, mesajele direcţionate promiţând creşterea vânzărilor şi implicit a profitului rezultat. Însă pentru utilizatorii de rând beneficiile sunt mai puţin clare, monitorizarea preferinţelor în materie de cumpărături şi alte domenii de interes apărând mai degrabă ca o încălcare a dreptului la intimitate.

Tags:
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult